×
×

۶۰ هزار تن پیاز در دست کشاورزان بنابی باد کرده است

  • کد نوشته: 476762
  • ۴ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد باقری بنابی عصر پنج شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب که با حضور محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، جمعی از مدیران کل استان و مدیران شهرستان بناب ترتیب یافت، با […]

    ۶۰ هزار تن پیاز در دست کشاورزان بنابی باد کرده است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد باقری بنابی عصر پنج شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب که با حضور محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، جمعی از مدیران کل استان و مدیران شهرستان بناب ترتیب یافت، با بیان اینکه کشاورزان بنابی در انتظار تصمیمات مسئولان برای صادرات هستند؛ افزود: امیدواریم با صادرات محصول پیاز مشکل کشاورزان منطقه برطرف شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید برای شهرستان بناب توجه ویژه شود؛ اذعان کرد: سرمایه گذاری در بناب نیز ویژه است و بایستی مسئولین به این ظرفیت نگاه ویژه داشته باشند.

    باقری بنابی در ادامه با اشاره به ظرفیت تولید ۷ میلیون تنی فولاد در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باید در خصوص تهیه مواد اولیه صنعت فولاد نیز برنامه ریزی اساسی صورت گیرد.

    گفتنی است، شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده است.

    این شهرستان دارای بزرگ‌ترین شهرک صنعتی منطقه، حوزه علمیه بسیار قوی حضرت ولی عصر (عج)، مراکز علمی و دانشگاهی متعدد، دامداری‌های صنعتی و سنتی کوچک و بزرگ و همچنین باغات و مزارع مختلف بوده و یکی از قطب‌های تولید محصول پیاز بشمار می‌آید.

    با اینکه خشکسالی و کم آبی طی سال‌های اخیر بر تولید این محصول استراتژیک منطقه تأثیر منفی گذاشته اما پیازکاران مجبور شده‌اند با استفاده از روش‌های مدرن آبیاری همچون قطره‌ای و بارانی به کشت و پرورش این محصول بپردازند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *