×
×

۸۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

  • کد نوشته: 6152
  • ۱۹ آبان ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • دولت هر ساله برگ سبز تولید شده در باغات چای را از چایکاران به صورت تضمینی خریداری کرده و بهای آن‌ را با مشارکت کارخانه‌های تولیدکننده چای خشک، پرداخت می‌کند. در این رابطه حبیب جهانساز  _ رئیس سازمان چای کشور _ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: معادل ۲۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از […]

    ۸۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد
  • دولت هر ساله برگ سبز تولید شده در باغات چای را از چایکاران به صورت تضمینی خریداری کرده و بهای آن‌ را با مشارکت کارخانه‌های تولیدکننده چای خشک، پرداخت می‌کند.

    در این رابطه حبیب جهانساز  _ رئیس سازمان چای کشور _ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: معادل ۲۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از کل ۳۴۳ میلیارد تومان مطالبات چایکاران پرداخت شده و کل میزان خرید تضمینی برگ سبز چای ما از چایکاران معادل ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن به ارزش ۳۴۳ میلیارد تومان است.

    جهانساز افزود: امسال کارخانجات چای مازاد بر نرخ خرید تضمینی به چایکاران مطالبات پرداخت کرده‌اند که این مازاد معادل ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان است‌ و موجب رضایت‌مندی بیشتر چایکاران شده است.

    وی با بیان اینکه معادل ۲۸ هزار و ۵۱۹ تن چای خشک در کشور تولید شده است، خاطرنشان کرد: معادل ۱۸ تا ۲۰ درصد از این میزان تولید چای ممتاز، معادل ۴۰ درصد چای شکسته، ۴۰ درصد چای قلم و باقی این میزان نیز چای باروتی و خاک همراه چای است.

    ایسنا

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *