×
×

آبغوره لاغر می‌کند؟

  • کد نوشته: 480249
  • ۲۶ مهر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • این روزها بیشتر غوره‌ها آبدار شده‌ و آماده آبگیری‌ است. غوره میوه نارس انگور است و علاوه بر آبگیری، گرد، رب و ترشی آن را نیز تهیه می‌کنند.به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)، غوره به دلیل اسیدهای فراوان، طعم ترش و طبع سردی دارد و استفاده از آن در سالاد و برخی […]

    آبغوره لاغر می‌کند؟
  • این روزها بیشتر غوره‌ها آبدار شده‌ و آماده آبگیری‌ است. غوره میوه نارس انگور است و علاوه بر آبگیری، گرد، رب و ترشی آن را نیز تهیه می‌کنند.
    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)، غوره به دلیل اسیدهای فراوان، طعم ترش و طبع سردی دارد و استفاده از آن در سالاد و برخی غذاها از حرارت درون می‌کاهد و عطش را رفع می‌کند.

    برخی با این تصور که آبغوره کاهنده چربی خون است، آن را جایگزین داروهای کاهش‌دهنده چربی می‌کنند و بعضی دیگر به گمان آن که با خوردن آبغوره لاغر می‌شوند و از چربی دور شکم‌شان کاسته می‌شود، آن را ناشتا می‌نوشند. اما آیا این تصورات واقعیت دارد؟

    آبغوره با افزایش ترشحات معده، اشتها را تحریک می‌کند و در هضم غذاهای چرب و سنگین مفید است. به دلیل این که ویتامین C فراوان دارد التهابات مخاط دهان را نیز کاهش می‌دهد و از خونریزی لثه‌ها پیشگیری می‌کند و به دلیل ترکیبات ضدعفونی کننده، پاک‌کننده معده و روده است.

    چنانچه سالادتان را با آبغوره طعم‌دار کنید به جذب مواد مغذی مخلفات سالاد کمک می‌کند. آبغوره به جهت اسیدهای آلی پتاسیم‌دار برای درمان سیاتیک و روماتیسم نافع است و از طریق کلیه‌ها سموم بدن را دفع می‌کند. دوست مهربان کبد است و تا حدود زیادی صفرابر است.

    آیا آبغوره در کاهش وزن موثر است؟

    دکتر مجید محمد شاهی متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با تاکید بر اینکه مصرف آبغوره برخلاف تصور مردم تاثیری در کاهش وزن ندارد، گفت:« هیچ مدرک علمی برای این مسئله که مصرف آبغوره باعث کاهش وزن می شود، وجود ندارد. وزن فرد تعادل بین مصرف مواد غذایی و میزان فعالیت و سوخت و ساز بدن وی است که باید این تعادل برقرار باشد که اگر این تعادل به نفع دریافت باشد فرد چاق می شود و اگر به نفع مصرف باشد فرد لاغر می شود.»

    آبغوره را جایگزین دارو نکنید

    وی تاکید کرد:« حذف هر گونه دارو در زمینه بیماری های مزمن مثل چربی ها و بخصوص فشارخون باید توسط پزشک انجام شود. فشارخون یک بیماری بسیار خطرناکی است که در لحظه می تواند موجب مرگ فرد مبتلا شود و به هیچ عنوان بیماران نباید بدون هماهنگی با پزشک خود دارو را قطع کنند.»

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *