×
×

آخرین تحولات بازار مرغ در آستانه ماه رمضان/قیمت به مرز ۹هزار تومان می‌رسد

  • کد نوشته: 2398
  • ۲ اردیبهشت ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • محمد علی کمالی سروستانی ، درخصوص قیمت مرغ در بازار ماه رمضان گفت: تغییرات نرخ ارز، نوسان شدیدی در قیمت ذرت و کنجاله سویا در بازار داشت به طوریکه هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ هزار و ۲۵۰ و سویا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان به مرغدار عرضه می شود. وی با انتقاد از […]

  • محمد علی کمالی سروستانی ، درخصوص قیمت مرغ در بازار ماه رمضان گفت: تغییرات نرخ ارز، نوسان شدیدی در قیمت ذرت و کنجاله سویا در بازار داشت به طوریکه هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ هزار و ۲۵۰ و سویا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان به مرغدار عرضه می شود.

    وی با انتقاد از نوسان شدید قیمت نهاده های دامی در بازار افزود: با توجه به آنکه ذرت و کنجاله سویا ۸۰درصد خوراک دام را تشکیل می دهند؛ بنابراین افزایش ۳۰ درصدی قیمت نهاده ها و هزینه های کارگری در نوسان قیمت مرغ در ماه رمضان ،تاثیر بسزایی دارد.

    کمالی سروستانی ادامه داد: براساس محاسبات صورت گرفته، قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده بدون احتساب سود ۵ هزار و ۹۰۰ و با احتساب سود ۶ هزار و ۵۰۰ و قیمت هر کیلو مرغ آماده به طبخ نباید از ۹ هزار تومان کمتر باشد.

    مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از سود جویی برخی افراد در افزایش نرخ نهاده های دامی بیان کرد: با وجود آنکه نهاده های دامی با نرخ ۳ هزار و ۶۳۰ تومان وارد شد اما در این میان عده‌ای واردکننده تنها به فکر سودجویی خود هستند به طوریکه اقدام به واردات ذرت و کنجاله سویا با ارز آزاد کردند که این امر فشار سنگینی را به مرغداران وارد کرد و در این میان مشخص نیست که دستگاه های نظارتی کجا هستند.

    وی با اشاره به اینکه مشکلی در تولید مرغ وجود ندارد، افزود: اگرچه با وجود افزایش نهاده های دامی، تصوراتی مبنی بر کاهش جوجه ریزی می شد اما براساس آمار هفته آخر فروردین، مشکلی در میزان تولید وجود ندارد و کماکان جوجه ریزی طبق روال سابق در حال انجام است.

    مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی بازار مرغ در آستانه ماه رمضان پیش بینی کرد و گفت: براساس آمار ۴۵ روز گذشته، میانگین هزینه تمام شده یک کیلو مرغ زنده ۵ هزار و ۷۸۵ تومان است که با احتساب سود مرغدار هر کیلو مرغ زنده با نرخ ۶ هزار و ۶۲۲ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۹ هزار تومان باید در بازار عرضه شود.

    به گفته وی؛ با توجه به افزایش هزینه های تولید در پی تغییرات اخیر نرخ ارز، برای ماه رمضان با کاهش عرضه و افزایش قیمت روبرو خواهیم شد.
    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *