×
×

آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/ قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی افزایش یافت

  • کد نوشته: 3203
  • ۲۷ شهریور ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • حسن کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: در روزهای اخیر قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی ۱۰ تا ۱۵ درصد در بازار  افزایش داشته است. وی افزایش صادرات را دلیل اصلی نوسان قیمت گوجه […]

  • حسن کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: در روزهای اخیر قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی ۱۰ تا ۱۵ درصد در بازار  افزایش داشته است.

    وی افزایش صادرات را دلیل اصلی نوسان قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی در بازار دانست و افزود: صادرات این محصولات باید مدیریت شود تا تنها مازاد نیاز کشور به بازارهای هدف صادر شود.

    کارگر از کاهش قیمت آناناس در بازار خبر داد و گفت: در هفته گذشته قیمت آناناس به سبب تأخیر در بارگیری، ترخیص از گمرکات و در نهایت کاهش عرضه با افزایش چشمگیری در بازار روبه‌رو شد که در هفته جاری قیمت این محصول به سبب رفع مشکلات موجود، کاهش یافته است.

    این مقام مسئول نرخ هر کارتن آناناس را ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انبه ۱۲ تا ۲۰ هزار، انجیر زرد ۶ تا ۱۵ هزار، انجیر سیاه ۳ تا ۷ هزار، انگور عسگری ۴ تا ۷ هزار، انگور بی‌دانه زرد ۴ تا ۸ هزار، آلو شابلون ۴ تا ۸ هزار، پسته تازه ۳۰ تا ۵۰ هزار، گردو تازه ۴ تا ۷ هزار، توت فرنگی ۷ تا ۱۶ هزار، زغال اخته ۶ تا ۱۴ هزار و سیب گلاب ۳ تا ۸ هزارتومان است.

    وی با اشاره به نرخ سایر میوه ها در بازار گفت: هم اکنون هر کیلو شلیل شبرنگ با نرخ ۴ تا ۸ هزار، خیار گلخانه یک هزار تا ۲ هزار و ۸۰۰، گلابی بیروتی و شاه میوه ۷ تا ۱۱ هزار، شلیل ۳ تا ۷ هزار، خربزه یک هزار تا ۳ هزار، طالبی یک هزار تا ۳ هزار، هندوانه ۳۰۰ تا یک هزار و ۱۰۰، هلو انجیری ۴ تا ۹ هزار، هلو زعفرانی ۵ تا ۱۰ هزار، لیموشیرین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، نارنگی تخم ژاپنی ۳ تا ۹ هزار  و موز ۸ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود.

    کارگر نرخ هر کیلو بادمجان دلمه ای یک هزار تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه‌ای ۲ تا ۵ هزار، بامیه ۳ تا ۷ هزار، پیاز زرد ۶۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰، سیب زمینی یک هزار تا ۲ هزار و ۳۰۰، سیر خشک ۴ تا ۹ هزار، فلفل تند ریز ۳ تا ۷ هزار، فلفل شیرین ۵ تا ۹ هزار، فلفل دلمه رنگی ۵ تا ۱۲ هزار، فلفل دلمه سبز یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، لیمو ترش ریز ۸ تا ۱۳ هزار و لیموترش سنگی ۴ تا ۸ هزار تومان است.

    رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: نرخ هر کیلو کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰، کدو مسمایی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، کلم بروکلی ۴ تا ۱۱ هزار، کلم سفید ۸۰۰ تا ۲ هزار، کلم قرمز یک هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰، گوجه زیتونی ۴ هزار تا ۱۳ هزار، گوجه فرنگی گلخانه ۲ تا ۵ هزار، گوجه فرنگی نو یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، لوبیا سبز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و هویج ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

    به گفته وی،  نرخ هر کیلو سبزی جور(پلو،آش،قورمه) یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ و سبزی خوردن یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.

    کارگر گفت: با توجه به فراوانی تولید میوه های پاییزه و ورود به بازار  انتظار می‌رود نوسان خاصی نداشته باشیم.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *