×
×

آغاز دور جدیدی از احتکار مواد غذایی در چین

  • کد نوشته: 8354
  • ۲۹ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، سه منبع بازرگانی چینی به رویترز گفتند: در تماس روزهای اخیر وزارت بازرگانی چین از بازرگانان و تولیدکنندگان مواد غذایی خواسته شده است حجم خرید سویا، روغن سویا و ذرت را افزایش دهند. به گفته یکی از این منابع آگاه، وزارت بازرگانی چین در نشست سه شنبه گذشته با برخی از شرکتهای […]

    آغاز دور جدیدی از احتکار مواد غذایی در چین
  • به گزارش ایسنا، سه منبع بازرگانی چینی به رویترز گفتند: در تماس روزهای اخیر وزارت بازرگانی چین از بازرگانان و تولیدکنندگان مواد غذایی خواسته شده است حجم خرید سویا، روغن سویا و ذرت را افزایش دهند.

    به گفته یکی از این منابع آگاه، وزارت بازرگانی چین در نشست سه شنبه گذشته با برخی از شرکتهای دولتی به بررسی چگونگی تضمین تامین مواد غذایی در طول بحران پاندمی ویروس کرونا پرداخت.

    صادرات سویا از برزیل به چین در مارس و آوریل به دلیل بارندگیهای سنگین و کمبود نیروی کار به دلیل تدابیر قرنطینه ای به تاخیر افتاد و باعث کاهش موجودی سویا در چین شد. اگرچه تحویل محموله ها از آن زمان بهبود پیدا کرده اما مقامات چینی نگران اختلالات جدید در روند تامین هستند.

    شرکت کشاورزی دولتی COFCO و شرکت سینوگرین در هفته های اخیر خرید سویا و ذرت آمریکایی را افزایش داده اند.

    به گفته دو بازرگان مطلع، واردکنندگان چینی حداقل چهار محموله به میزان حدود ۲۴۰ هزار تن سویای آمریکایی را دوشنبه گذشته برای آغاز تحویل در ژوییه خریداری کردند.

    پکن همچنین سهمیه واردات ذرت برای خریداران بزرگ را افزایش داشته و زمینه را برای خریدهای بیشتر هموار کرده است.

    چین تحت توافق تجاری که در ژانویه میان پکن و واشنگتن امضا شد، برای خرید محصولات کشاورزی بیشتر از آمریکا تحت فشار است و انتظار می رود این کشور پس از پایان فصل صادرات آمریکای جنوبی، محصول بیشتری از آمریکا خریداری کند.

    آمار صادرات کشاورزی آمریکا نشان می دهد که خریداران چینی خرید سویای محصول آینده را تسریع کرده اند و تاکنون سفارش برای خرید ۳۷۴ هزار تن محصول جدید ثبت شده است در حالی که رقم ثبت شده برای این وقت از سال از سال ۲۰۱۶ به طور میانگین ۶۰ هزار تن بوده است.

    چین واردکننده بزرگ گوشت بوده و پس از شیوع آنفولانزای خوکی آفریقایی که باعث شد خوکهای چینی معدوم شوند، با کمبود عرضه داخلی روبروست.

    واردات از آمریکا که بزرگترین صادرکننده گوشت خوک در جهان است انتظار می رود افزایش پیدا کند اما شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در کشتارگاهها و تاسیسات فرآوری، تولید گوشت در این کشور را کاهش داده است.

    بر اساس گزارش رویترز، چین در سال میلادی جاری برای خرید حجم بالایی گوشت خوک آمریکایی ثبت سفارش کرده و نگرانیهایی را نسبت به بروز تنشهای جدید میان آمریکا و چین برانگیخته است زیرا بیم آن می رود به دلیل مشکلات تولید در آمریکا عرضه داخلی محدود شود در حالی که صادرات به چین بالا مانده است.

    ایسنا

    سرویس خبری : بین الملل

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *