×
×

آغاز طرح صدور شناسنامه برای باغات خوزستان

  • کد نوشته: 480771
  • ۲۱ آذر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محمد حسنی نسب در خصوص فرآیند صدور شناسنامه باغات در خوزستان اظهار کرد: سامانه‌ای به نام سامانه سَبَک وجود دارد که باغداران استان ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و پس از تکمیل مشخصات فردی خود می‌توانند درخواست خود را برای […]

    آغاز طرح صدور شناسنامه برای باغات خوزستان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محمد حسنی نسب در خصوص فرآیند صدور شناسنامه باغات در خوزستان اظهار کرد: سامانه‌ای به نام سامانه سَبَک وجود دارد که باغداران استان ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و پس از تکمیل مشخصات فردی خود می‌توانند درخواست خود را برای صدور شناسنامه باغات و دریافت پروانه فعالیت ثبت کنند.

    وی افزود: پس از آنکه کارشناسان مربوطه از محل موردنظر بازدید کردند از کروکی باغ، پیش‌نویس شناسنامه و پروانه فعالیت آن باغدار متقاضی گزارشی تهیه و به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسال می‌شود.

    حسنی نسب تصریح کرد: پس از طی مراحل ذکر شده، تاییدیه بهره‌برداری صادر می‌شود. پس از این مرحله ابعاد اقتصادی پرونده جهت صدور پروانه فعالیت در دبیرخانه نظام صنفی شهرستان بررسی می‌شود و سپس متقاضی جهت ارائه اصل مدارک به دفتر نظام صنفی مراجعه می‌کند و در نهایت شناسنامه صادر خواهد شد.

    مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص مزایای این طرح تصریح کرد: پرداخت اعتبارات و تسهیلات بانکی، تجهیز و نوسازی و سرمایه در گردش، پذیرش قوه قضاییه جهت صدور قرار کفالت و ضمانت دادگاه‌ها، تامین حامل‌های انرژی و سوخت، اعمال انواع قوانین موضوع عرصه‌های باغی و معافیت‌ها، پرداخت تسهیلات یارانه‌دار بانکی در خصوص اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار از مزایای این طرح است.

    حسنی نسب با اشاره به اینکه باغداران خوزستانی برای شناسنامه‌دار شدن باغات خود به سامانه سَبَک مراجعه کنند، عنوان کرد: از باغداران استان درخواست می‌شود که در اسرع وقت ثبت‌نام کنند و از این فرصت جهت بهره‌مندی هرچه بیشتر از مزایای آن استفاده کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *