×
×

آغاز غنی‌سازی آرد با ویتامین D؛ بزودی

  • کد نوشته: 3600
  • ۲۲ آبان ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وحید مفید با اشاره به اینکه غنی سازی آرد با اسید فولیک و آهن در گذشته اجرا شده است، اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده بسیاری از افراد در کشور با کمبود ویتامین D نیز مواجه هستند و غنی سازی مواد […]

  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وحید مفید با اشاره به اینکه غنی سازی آرد با اسید فولیک و آهن در گذشته اجرا شده است، اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده بسیاری از افراد در کشور با کمبود ویتامین D نیز مواجه هستند و غنی سازی مواد غذایی از برنامه های وزارت بهداشت است که با همکاری سازمان بهداشت جهانی و یونیسف انجام می شود.

    وی افزود: غنی سازی با ویتامین D در مواد غذایی حامل مانند روغن، آرد و شیر مطرح است، چنانچه در سال های گذشته شیر مدارس با ویتامین D غنی سازی می شد و هم اکنون نیز برخی از کارخانجات بزرگ تولید لبنیات، محصولات خود را با این ویتامین غنی سازی می‌کنند.

    مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سه کارخانه تولید روغن، محصولات تولیدی خود را با ویتامین D غنی سازی می‌کنند، عنوان کرد: البته این برداشت که استفاده بیشتر از این روغن‌ها ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، اشتباه است و مردم باید در میزان مصرف روغن دقت کنند.

    وی با اشاره به انتخاب آرد به عنوان یکی از حامل های اصلی غنی سازی با ویتامین D، عنوان کرد: این طرح در مرحله آزمایشی قرار داشته و بزودی مرحله آزمایشی در استان منتخب پیاده سازی می‌شود.

    به گفته مفید، سازمان غذا و دارو براساس طرحی با وزارت کشاروزی پایش میزان فلزات سنگین گندم از قبیل سرب، آرسنیک و کادمیم را در دستور کار دارد. همچنین بناست سموم گندم‌هایی که در داخل کشت می شود، اندازه گیری و پایش شود.

    سلامت نیوز

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *