×
×

آمادگی برای خرید روزانه ٣٠٠٠ تن شیر مازاد دامداران

  • کد نوشته: 478904
  • ۴ خرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا ، علی‌احسان ظفری با بیان اینکه اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی پاستوریزه ایران آمادگی خرید مازاد شیر تولیدکنندگان را تا روزانه ٣٠٠٠ تن دارد، گفت: در هر نقطه ای از ایران اگر کارخانه‌ای شیر مازاد دامداران را دریافت نکرد و این شیر […]

    آمادگی برای خرید روزانه ٣٠٠٠ تن شیر مازاد دامداران
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا ، علی‌احسان ظفری با بیان اینکه اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی پاستوریزه ایران آمادگی خرید مازاد شیر تولیدکنندگان را تا روزانه ٣٠٠٠ تن دارد، گفت: در هر نقطه ای از ایران اگر کارخانه‌ای شیر مازاد دامداران را دریافت نکرد و این شیر بر روی دست دامدار ماند اتحادیه آمادگی دارد که این شیر را با قیمت مصوب هرکیلو ۱۲ هزارتومان خریداری کند.

    وی ادامه داد:‌تاکنون شیر مازادی وجود نداشته و به ما نیز اعلام نشده است.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی پاستوریزه ایران افزود: شیر مازاد تولید شده خریداری می شود تا برای دامداران مشکلی ایجاد نشود. بعد از آن این شیر بین صنایع فرآوری تقسیم می‌شود.

    وی در پاسخ به این سوال که قراراست شیرهای خریداری شده در کدام صنایع مورد استفاده قرار گیرد؟ گفت: تصمیم بر این است که بخشی از شیرهای خریداری شده با موافقت دولت در شیر مدارس قرار گیرد. همچنین اگر دولت موافقت کند بخشی از آن را در قالب سبدغذایی در اختیار جامعه هدف مانند بهزیستی، کمیته امداد و… قرار می‌دهیم و در نهایت اگر مازادی باشد تبدیل به شیرخشک و کره خواهد شد و به صورت مدیریت شده آن را صادر می‌کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *