×
×

ادعای رئیس اتحادیه نانوایان البرز درباره وضعیت آرد

  • کد نوشته: 4338
  • ۶ اسفند ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • حجت الله نصیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص شایعات مربوط به کمبود آرد در کشور و استان البرز، گفت: به هیچ عنوان مشکل آرد نداریم  اما مشکل قاچاق آرد به کشورهای همسایه و همچنین فروش غیرمجاز آرد در داخل وجود دارد. وی در خصوص ریشه این مشکلات توضیح داد: نانوایان چهار […]

  • حجت الله نصیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص شایعات مربوط به کمبود آرد در کشور و استان البرز، گفت: به هیچ عنوان مشکل آرد نداریم  اما مشکل قاچاق آرد به کشورهای همسایه و همچنین فروش غیرمجاز آرد در داخل وجود دارد.

    وی در خصوص ریشه این مشکلات توضیح داد: نانوایان چهار سال است که قیمت مشخص و مصوب ندارند، این موضوع در کنار قیمت پایین نان باعث شده نانوایان با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کنند و  برخی از آنها به آرد فروشی رو بیاورند.‌

    نصیری در ادامه اظهار کرد: هر کیسه آرد حدوداً ۵۰ هزار تومان به دست نانوایی‌های مجاز می‌رسد، با این قیمت، پخت نان برای نانوا صرف نمی‌کند، همین باعث شده برخی به جای نانوایی، آردهای دولتی خود را به نانوایی‌های آزادپز و غیر مجاز، تا کیسه‌ای ۸۰ هزار تومان بفروشند که اینگونه درآمدی بدون زحمت و حتی بیشتر دارند.

    رئیس اتحادیه نانوایان البرز افزود: خمیرمایه بعد از آرد اصلی‌ترین ماده برای پخت نان است، تا پیش از این وضعیت خمیرمایه به صورت تنی وارد تأمین می‌شد اکنون به دلیل کمبود، به اندازه یک کیسه هم نمی‌توانیم تأمین کنیم. علاوه بر کمبود، قیمت خمیرمایه هم افزایش پیدا کرده است مثلاً دو هفته پیش خمیرمایه هر کیلو ۱۲ هزار تومان بود اما اکنون به ۱۹ هزار تومان رسیده است.

    نصیری معتقد است، در این شرایط علاوه بر قاچاق آرد با قاچاق خمیرمایه هم مواجه هستیم.
    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *