×
×

ارزان‌ترین و گران‌ترین محصولات تره‌بار در بازار

  • کد نوشته: 2653
  • ۲۷ خرداد ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • در کنار بازار میوه، سبزی و صیفی یا همان تره بار هم وجود دارد که اتفاقا بازار پرتقاضا و پرمشتری است اما هفته های گذشته قیمت این محصولات کمتر از انواع میوه دستخوش تغییر و نوسان شده است و کمتر محصولی در این میان قیمت های عجیب و غریب را به خود دیده است. البته […]

  • در کنار بازار میوه، سبزی و صیفی یا همان تره بار هم وجود دارد که اتفاقا بازار پرتقاضا و پرمشتری است اما هفته های گذشته قیمت این محصولات کمتر از انواع میوه دستخوش تغییر و نوسان شده است و کمتر محصولی در این میان قیمت های عجیب و غریب را به خود دیده است.

    البته در همین بازار هم محصولاتی مانند برگ مو با قیمت کیلویی حدود ۶۰۰۰ ، ۱۰ هزار و ۱۶ هزار تومان وجود دارد که قیمت های آن به هیچ وجه منطقی به نظر نمی رسد اما با این نرخ ها که برگ مو در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می شود، متوسط قیمت خرده فروشی آن با احتساب نرخ سود منطقی ۳۵ درصدی نباید بیشتر از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

    محصولات دیگری نیز مانند سیر خشک و کنگر نیز دیگر محصولات تره باری به شمار می روند که بعد از برگ مو گران ترین قیمت را به خود اختصاص می دهند و با قیمت کیلویی ۵۰۰۰ تا ۱۱ هزار تومانی رتبه دوم قیمتی را در این بازار از آن خود کرده اند و باید به قیمت متوسط کیلویی ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومانی در بازار خرده فروشی عرضه شده و به دست مردم برسند.

    از سوی دیگر در بازار تره بار پیاز زرد، سبزی جور و کلم سفید و قرمز نیز ارزان‌ترین ها به شمار رفته و کمترین قیمت را از آن خود کرده اند، چرا که همه آن ها در بازار عمده فروشی یا همان میدان مرکزی میوه و تره بار با قیمت متوسط کیلویی ۱۰۰۰ تومان فروخته می شوند و با احتساب نرخ منطقی سود ۳۵ درصدی باید کیلویی ۱۳۵۰ تومان در خرده فروشی ها فروخته شود.

    اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره وضعیت بازار میوه و تره بار به ایسنا گفت که حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد فروشندگان میوه و تره بار این محصولات را با قیمت منطقی و قانونی عرضه می کنند اما اگر مردم در بازار میوه با تخلف و گران‌فروشی مواجه شدند با شماره تماس ۰۲۱۵۵۶۶۲۳۸۰ اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تماس گرفته و آن را به ما گزارش کنند تا به سرعت با متخلفان احتمالی برخورد شود.
    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *