×
×

از رانت و فساد واردات نهاده‌های دامی جلوگیری کنید

  • کد نوشته: 8651
  • ۲۰ خرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش ایلنا و به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور،‌ این اتحادیه در نامه‌ای به حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار ایجاد شفافیت، رفع تبعیض و انحصار در حوزه ثبت سفارش و واردات نهاده‌های دامی شدند. در متن این نامه آمده است: استحضار دارید شفافیت، رفع تبعیض و […]

    از رانت و فساد واردات نهاده‌های دامی جلوگیری کنید
  • به گزارش ایلنا و به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور،‌ این اتحادیه در نامه‌ای به حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار ایجاد شفافیت، رفع تبعیض و انحصار در حوزه ثبت سفارش و واردات نهاده‌های دامی شدند.

    در متن این نامه آمده است:

    استحضار دارید شفافیت، رفع تبعیض و انحصار و ضابطه مند شدن روابط وزارت تحت مسئولیت حضرتعالی با فعالین اقتصادی، اصلی ترین مطالبه و نیاز حال حاضر فضای تجاری کشور محسوب می‌شود که در حوزه تأمین کالاهای اساسی اهمیت دوچندان می‌یابد.

    لکن متأسفانه طی ماه‌های اخیر برگزاری برخی جلسات با شرکت‌های خاص تحت عناوین مختلف از جمله شرکت‌های برتر یا شرکت‌های توانمند و ارائه اطلاعات یا تصمیماتی که شائبه ایجاد فرصت ویژه تجاری برای شرکت‌های خاص در پی دارد عملاً و علناً با انتظارات به حق مندرج در صدر این نامه و شناخت قبلی از رویکرد جنابعالی به ویژه توجه خاص به اصل تعامل دولت با تشکل‌های قانونی به منظور پیشگیری از هر گونه رانت و فساد احتمالی نیز در تضاد است.

    در همین ارتباط گزارشات و اعتراضات متعددی از طریق اعضا واصل شده مبنی بر اینکه بعضاً شرکت‌های خوش سابقه هفته‌ها در انتظار تأیید ثبت سفارش بوده و علیرغم درخواست این اتحادیه هیچ گونه ضابطه مشخصی برای تأیید یا عدم تأیید درخواست شرکت‌های مختلف ابلاغ نگردیده است.

    همچنین اخیراً نیز جلسه‌ای با حضور تعداد معدودی از اعضای این اتحادیه در وزارت صمت تشکیل شده که اساساً مشخص نیست دعوت از آنها بر اساس چه ضوابطی بوده و آیا دیگر اعضای این اتحادیه مشمول این ضوابط بوده‌اند یا خیر؟ و کدام مرجع صالحی بر اساس کدام شاخص تطابق این ضوابط را تأیید کرده است.

    علی‌ای حال این اتحادیه پیرو گزارشات قبلی و حسب وظایف قانونی تشکل‌های رسمی از جنابعالی درخواست می‌نماید نسبت به تدوین و ابلاغ شاخص‌های موردنظر وزارت متبوع برای ایجاد فرصت‌های تجاری برابر و امکان استفاده از ظرفیت و توان همه فعالین اقتصادی مجاز در تأمین اقلام اساسی کشور را امر به ابلاغ فرمائید و حسب صلاحدید نسبت به اصلاح بعضی رویه‌های مبهم جاری دستور عاجل مبذول فرمائید.

    ایلنا

    سرویس خبری : دام طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *