×
×

از متقاضیان صنایع تکمیلی چای ترش در خوزستان حمایت می‌شود

  • کد نوشته: 480242
  • ۲۶ مهر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محمد حسنی‌نسب با اشاره به آغاز برداشت چای ترش از سطح مزارع استان، اظهار کرد: در سال جاری ۳۲ هکتار چای ترش کشت شده است که برداشت این محصول از نیمه اول مهرماه آغاز شده است و تا نیمه دوم آبان ماه […]

    از متقاضیان صنایع تکمیلی چای ترش در خوزستان حمایت می‌شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محمد حسنی‌نسب با اشاره به آغاز برداشت چای ترش از سطح مزارع استان، اظهار کرد: در سال جاری ۳۲ هکتار چای ترش کشت شده است که برداشت این محصول از نیمه اول مهرماه آغاز شده است و تا نیمه دوم آبان ماه ادامه دارد.

    وی بیان کرد: محصول چای ترش کاربردهای وسیعی در زمینه دارو و درمان بیماری‌های فشار خون، چربی خون، سرطان، بیماری‌های کبد و کلیه دارد. همچنین دارای خاصیت آرام بخش و خنک کننده، ضدعفونی کننده و تصفیه کننده است.

    حسنی‌نسب افزود: همچنین از این محصول در صنایع غذایی، صنعت الیاف، نساجی و چوب استفاده می‌شود و اندام‌های رویشی آن نیز در صنعت دام و طیور به عنوان علوفه مصرف می‌شود.

    وی بیان کرد: کاسبرگ این گیاه سرشار از آهن، کلسیم، موسیلاژ و آنتوسیانین است و بذر آن نیز حاوی مقدار زیادی پروتئین، پلی ساکاریدها، مواد معدنی، اسیدهای آلی و فیبر است.

    حسنی‌نسب با اشاره به پیش بینی برداشت ۲۰ تن محصول چای ترش از مزارع استان، تصریح کرد: شهرستان‌های کارون، خرمشهر و اهواز بیشترین سطح کشت چای ترش را به خود اختصاص داده‌اند.

    وی افزود: گیاه چای ترش جزو گیاهان متحمل به خشکی است و دارای ارزش اقتصادی بالا است و قابلیت خوبی برای توسعه در استان خوزستان دارد.

    حسنی‌نسب با اشاره به حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه کشت محصول چای ترش، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی جهت آموزش کشاورزان، توزیع بذر رایگان، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و پیگیری تکمیل زنجیره ارزش این محصول از سوی سازمان جهاد کشاورزی انجام شده است و از متقاضیان برای ایجاد صنایع تکمیلی این محصول حمایت می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *