×
×

استمرار نوسان قیمت مرغ تا پایان هفته/ قیمت مرغ به ۱۴ هزار تومان رسید

  • کد نوشته: 5562
  • ۲۰ شهریور ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده ۹ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان […]

  • برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده ۹ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است.

    او با اشاره به اینکه تقاضا در استان‌های مختلف رو به فزونی است، افزود: با توجه به شرایط کنونی بازار تصور ما این است که تا پایان هفته نوسان ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ ادامه یابد.

    به گفته چهارآیین امروز نرخ هر کیلو مرغ گرم نسبت به روز‌های اخیر ۱۰۰ تومان به سبب ازدیاد تقاضا افزایش یافته است، اما پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان هفته از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بالاتر نرود.

    عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به افزایش نامتعارف گوشت قرمز در ماه‌های اخیر و کاهش قدرت خرید خانوار‌ها تقاضا برای خرید مرغ در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی افزایش یافته است.

    بیشتر بخوانید: قیمت جوجه یکروزه ۵۰ درصدکاهش یافت/ زیان ماهانه ۸۰ میلیارد تومانی تولیدکنندگان

    او تعطیلی نسبی کشتارگاه‌ها را تا پایان هفته یکی دیگر از عوامل نوسان قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به آن که عمده نذورات مردم به سمت بازار مرغ سرازیر می‌شود از این رو این امر در کنار تعطیلی نسبی کشتارگاه‌ها از جمله عوامل افزایش قیمت در بازار به شمار می‌رود به طوری که روند صعودی قیمت تا شام غریبان ادامه دارد.

    چهارآیین با انتقاد از افت قیمت جوجه یک روزه در بازار گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک روزه یک هزار و ۴۷۰ تومان است که با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار فاصله معناداری دارد چرا که در ماه‌های اخیر اجرای قیمت‌های دستوری موجب شده تا تقاضا برای جوجه ریزی در واحد‌های مرغ داری کاهش یابد و این روند تا زمان اعلام منطقی قیمت مرغ زنده متناسب با هزینه‌های تولید ادامه دارد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه ماهانه ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی باید در واحد‌های مرغ داری صورت گیرد، بیان کرد: اگر تقاضا برای جوجه ریزی پایین‌تر از این مقدار باشد بدون تردید این امر بر افت قیمت جوجه و زیان تولید کندگان دامن می‌زند.

    او در پایان با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی التهاب ندارد، گفت: هم اکنون کنجاله سویا و ذرت در بازه زمانی مناسب پس از خرید به دست تولید کنندگان می‌رسد ضمن آن که قیمت این دو نهاده در بازار آزاد با نرخ مصوب خود فاصله چندانی ندارد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *