×
×

افتتاح گمرکی برای زعفران

  • کد نوشته: 4219
  • ۷ بهمن ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، جواد جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دفاتر گمرکی بر اساس قابلیت مناطق در صادرات و واردات ایجاد می شود، ادامه داد:  تاکنون اسفراین، جاجرم و پتروشیمی خراسان در بجنورد از این امکان برخوردار شده‌اند و با توجه به ظرفیت فاروج در تولید و صدور زعفران، دفتر […]

  • به گزارش ایسنا، جواد جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دفاتر گمرکی بر اساس قابلیت مناطق در صادرات و واردات ایجاد می شود، ادامه داد:  تاکنون اسفراین، جاجرم و پتروشیمی خراسان در بجنورد از این امکان برخوردار شده‌اند و با توجه به ظرفیت فاروج در تولید و صدور زعفران، دفتر مزبور با رویکرد گمرک تخصصی زعفران در این شهرستان راه اندازی می‌شود.

    جعفری در رابطه با صدور کالا از گمرک استان بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار کالا از گمرک استان صادر شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد کاهش دارد. در مدت مشابه سال گذشته ۶۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار کالا از گمرک این استان صادر شده بود.

    وی درباره علت کاهش صادرات از گمرک، گفت: امسال شرکت آلومینیا هیچ صادراتی نداشت و میزان صادرات واحد فولاد اسفراین هم به میزان دوسوم سال قبل رسیده است. نوسان قیمت ارز و مشکلات ناشی از آن سبب شد تا میزان صادرات توسط اشخاص حقیقی هم کاهش یابد.

    وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی واردات از گمرک استان گفت: در ۱۰ ماهه امسال، ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کالا وارد استان شد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۰ میلیون دلار بوده است. عمده محصولات وارداتی شامل مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و ماشین آلات خط تولیدی و یا کالاهای اساسی همچون برنج بوده است.

    وی درباره مشکلات واردات کالا گفت: اکنون هیچ مشکل در روند ترخیص کالاها در گمرک وجود ندارد اما به علت برخی مشکلات چون طولانی شدن ثبت سفارش، مشکلات ارزی و بانکی، کارها طولانی شده است.

    مدیرکل گمرک خراسان شمالی افزود: کالاهای وارداتی یک واحد تولیدی در شیروان به علت مشکلاتی چند ماه در گمرک شهید رجایی مانده بود که با پیگیری صورت گرفته، حدود ۸۰ درصد کالاها بدون تشریفات گمرکی وارد استان شد.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *