×
×

افت تولید چغندرقند در سال زراعی جدید/ کمبود شکر از طریق واردات تامین خواهد شد

  • کد نوشته: 479657
  • ۲۹ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کمبود آب در خوزستان سازمان جهاد کشاورزی استان را متقاعد کرد که برای کشت این محصول ممنوعیت وضع شود و در حال حاضر حدود ۹۳۰ هزار تن چغندرقند از اراضی استان برداشت شده است. به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، خدارحم […]

    افت تولید چغندرقند در سال زراعی جدید/ کمبود شکر از طریق واردات تامین خواهد شد
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کمبود آب در خوزستان سازمان جهاد کشاورزی استان را متقاعد کرد که برای کشت این محصول ممنوعیت وضع شود و در حال حاضر حدود ۹۳۰ هزار تن چغندرقند از اراضی استان برداشت شده است.

    به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، خدارحم امیری‌زاده با اشاره به کاهش تولید چغندرقند در سال زراعی ۱۴۰۱، گفت: میزان کشت چغندرقند در استان خوزستان در سال زراعی جاری به حدود ۱۵ هزار هکتار  رسید، این در حالیست که در سال زراعی گذشته حدود ۲۱ هزار هکتار از اراضی خوزستان به کشت چغندرقند تخصیص داده شد.

    وی تنش‌های آبی و خشکسالی را عامل اصلی محدودیت در کشت چغندرقند معرفی کرد و افزود: کمبود آب در خوزستان سازمان جهاد کشاورزی استان را متقاعد کرد که برای کشت این محصول ممنوعیت وضع کند و در حال حاضر حدود ۹۳۰ هزار تن چغندرقند از اراضی استان برداشت شده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه اردیبهشت؛ بهترین ماه برای برداشت چغندرقند در خوزستان است، افزود: تعدادی از کارخانه‌های چغندرقند سایر استان‌ها همکاری لازم را برای خرید چغندرقند کشاورزان استان خوزستان نداشتند از این‌رو این محصول در دست کشاورزان ماند همچنین کمبود آب باعث تاخیر در برداشت محصول شد، بنابراین برداشت محصول در برخی از اراضی با تاخیر انجام شد.

    وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی با جدیت پیگیر حل این موضوع است تا مشکل کشاورزان استان حل شود و با جدیت‌ تلاش داریم که در روزهای آینده این مشکل را حل کنیم. 

    امیری‌زاده در پاسخ به این پرسش که با کاهش تولید چغندرقند در کشور آیا امکان چالش در تامین قند و شکر در کشور را ایجاد می‌شود، گفت: کمبود شکر از طریق واردات تامین خواهد شد و مشکلی در زمینه تامین نیاز نخواهیم داشت.

    این مقام مسئول با بیان اینکه افتتاح کارخانه نیشکر در دزفول بعید است، تصریح کرد: در سال جاری کارخانه نیشکر دزفول افتتاح نخواهد شد و در بازدیدهای که از این کارخانه داشتم پیشرفت کار را چندان رو به جلو ندیدم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *