×
×

افزایش بیش از ۶۴ درصدی قیمت ۲۱ قلم محصول کشاورزی

  • کد نوشته: 3589
  • ۲۱ آبان ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، مطابق گزارش‌های مرکز آمار، در بخش غلات در سه ماهه دوم سال ١٣٩٧، متوسط قیمت گندم ١٢٩٨٣ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ١,١۵ درصد افزایش داشته و متوسط قیمت جو ١٢١۵١ ریال بوده که نسبت به فصل تابستان سال قبل ٢٣.۴٣ درصد افزایش داشته است. در بخش […]

  • به گزارش ایسنا، مطابق گزارش‌های مرکز آمار، در بخش غلات در سه ماهه دوم سال ١٣٩٧، متوسط قیمت گندم ١٢٩٨٣ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ١,١۵ درصد افزایش داشته و متوسط قیمت جو ١٢١۵١ ریال بوده که نسبت به فصل تابستان سال قبل ٢٣.۴٣ درصد افزایش داشته است.

    در بخش حبوبات در فصل تابستان امسال، متوسط قیمت نخود با ٢,٠٢ افزایش ۵٣۶۴٣ ریال و متوسط قیمت عدس با ٣.١٨ درصد کاهش معادل ۵٠۶١١ ریال بوده است.

    در بخش محصولات جالیزی نیز در این مدت متوسط قیمت هندوانه ٨۵۴٣ ریال، خربزه ١٣٩١۵ ریال و خیار ١٨۵٧٧ ریال بوده است که به ترتیب نسبت به فصل تابستان سال قبل معادل ٢٢۶,٣۵، ١٣٨.١۶ و ۶۵.٣٣ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

    همچنین در بخش سبزیجات، در سه ماهه دوم امسال، متوسط قیمت سیب زمینی ١١٢٧۶ و متوسط قیمت گوجه فرنگی ١۵٢٣٩ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٨٩,٢٠ و ١٩٧.٨۴ درصد افزایش داشته است. به علاوه متوسط قیمت پیاز با ٣١.١١ درصد کاهش برابر ٩٧١٩ ریال بوده است.

    در بخش محصولات علوفه‌ای در تابستان ٩٧، متوسط قیمت یونجه ١٢٠۴٩ ریال و متوسط قیمت کاه ٢٨١۶ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٩,٠٢ و ٢٨.٩٠ درصد افزایش داشته است.

    در بخش میوه‌های هسته‌دار هم در سه ماهه دوم سال ٩٧ متوسط قیمت زردآلو ٣٢٠۶٨، هلو ٣٢۶۴۴، آلبالو ٣٨٠٩۶ و گیلاس ٨٩۴٠١ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٣۶,٣۶، ٧٣.۵٨، ٣١.۶۴ و ٩١.٣٨ درصد افزایش داشته است.

    درباره میوه‌های دانه‌دار نیز متوسط قیمت سیب درختی ٢٩٣٨۶ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸۷ درصد افزایش و متوسط قیمت انگور ٢٨١۵۵ ریال بوده که معادل ١٠۵.٢٨ درصد افزایش داشته است.

    در بخش دامداری سنتی هم در این مدت متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده ٢٢٧٩۴۵ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ١٩۶٩٢١ ریال بوده که که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴٢,۴۵ و ۴۵.۵٨ درصد افزایش داشته است.

    در بخش فرآورده‌های دامی سنتی در تابستان امسال، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ۴٢١۵۶ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ١۴٣٩۶ ریال بوده که نسبت به فصل تابستان قبل به ترتیب معادل ٧,٢٨ و ٢۴.٩٩ درصد افزایش نشان می دهد.

    در بخش هزینه خدمات مکانیزه، در سه ماهه دوم سال ٩٧، هزینه شخم زمین زراعی آبی ١٧٢۴۴٩٢ ریال و هزینه شخم زمین زراعی دیم ١۴٠١٨۵۶ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٨,٨١ و ٢٩.٢٠ درصد افزایش داشته است.

    همچنین در بخش دستمزد نیروی کار، در تابستان سال امسال، متوسط دستمزد کارگر میوه‌چین مرد ۵٧٢۴١٩ ریال و متوسط دستمزد کارگر میوه‌چین زن ۴٢٢١٩۵ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١۴,١٧ و ١۶.۴۴ درصد افزایش داشته است.

    به علاوه، متوسط دستمزد کارگر تنک کار مرد ۵۴٢٧۵٩ ریال و متوسط دستمزد کارگر تنک کار زن ۴١٣٣۶۶ ریال بوده که به ترتیب نسبت به تابستان ٩۶ معادل ١٣.۶٧ و ١٣.٢۵ درصد افزایش نشان می دهد.

    گفتنی است در بخش دستمزد نیروی کار در زمستان سال گذشته(۱۳۹۶) هزینه کارگر میوه چین مرد ۴۵۴۴۸۵ ریال و هزینه کارگر میوه چین زن ۳۸۰۵۷۸ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۰,۰۲ و ۰.۱۵ درصد کاهش داشته است.

    همچنین هزینه کارگر تنک کار مرد ۶۱۶۵۷۸ ریال و هزینه کارگر تنک کار زن ۳۵۰۴۳۹ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل از خود (۱۳۹۵) ۳۵.۳ و ۳۱.۲ درصد افزایش را تجربه کرده است.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *