×
×

امکان تحقق کامل برنامه کشت کلزا در خوزستان وجود ندارد

  • کد نوشته: 480280
  • ۱ آبان ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، تورج نوروزی با اشاره به آغاز کشت دانه روغنی کلزا در خوزستان اظهار کرد: از حدود یک هفته گذشته کشت دانه روغنی کلزا در خوزستان آغاز شده است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سطح کشت این محصول ۹۰ هزار هکتار در نظر گرفته […]

    امکان تحقق کامل برنامه کشت کلزا در خوزستان وجود ندارد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، تورج نوروزی با اشاره به آغاز کشت دانه روغنی کلزا در خوزستان اظهار کرد: از حدود یک هفته گذشته کشت دانه روغنی کلزا در خوزستان آغاز شده است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سطح کشت این محصول ۹۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: با توجه به تداوم خشکسالی و ناکافی بودن ذخایر آب سدهای استان، به احتمال فراوان برنامه به صورت کامل محقق نمی‌شود و تامین آب مورد نیاز کشت ۹۰ هزار هکتار کلزا در خوزستان به صورت کامل انجام نخواهد شد.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون حدود ۱۰ هزار هکتار در خوزستان کشت شده و به هر میزانی که تامین آب مورد نیاز این محصول انجام شود کشت اجرایی خواهد شد و در غیر این صورت برنامه ۹۰ هزار هکتاری محقق نمی‌شود.

    نوروزی با اشاره به اینکه کشت کلزا تا حدود ۲۰روز آینده ادامه دارد، عنوان کرد: در صورتی که شرایط تامین آب در بالادست خوزستان با وقوع بارش‌ها تغییر کند و ذخایر سدهای خوزستان به وضعیت بهتری برسند، سطح زیرکشت این محصول به سطح مورد نظر خواهد رسید.

    وی با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته در خوزستان ۳۹ هزار هکتار کلزا کشت و ۷۹ هزار تن از مزارع استان برداشت شد، افزود: امیدواریم شرایط به شکلی رقم بخورد که بتوانیم برنامه کشت حداقلی که سال گذشته انجام شد را امسال نیز اجرایی کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *