×
×

«انار» پتانسیلی که از آن غافل بودیم

  • کد نوشته: 480888
  • ۲۹ آذر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی با اشاره به برگزاری جشنواره انار در شهرستان کوهدشت، اظهار کرد: این محصول یک پتانسیل بزرگ است که در اختیار داریم و از آن خوب استفاده نکردیم. وی با اشاره به این‌که در زمینه افزایش کیفیت و کمیت این […]

    «انار» پتانسیلی که از آن غافل بودیم
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی با اشاره به برگزاری جشنواره انار در شهرستان کوهدشت، اظهار کرد: این محصول یک پتانسیل بزرگ است که در اختیار داریم و از آن خوب استفاده نکردیم.

    وی با اشاره به این‌که در زمینه افزایش کیفیت و کمیت این محصول باید به باغداران کمک‌هایی شود، افزود: در این زمینه ابتدا باید دانش باغداران را افزایش داده و در کنار آن تضمینی داده شود که محصولات تولیدی آنان فروخته می‌شود.

    مبلغی با اشاره به این‌که ما بهترین انار را از جهت کیفیت و کمیت داریم، عنوان کرد: بزرگترین انارستان متمرکز کشور در همین نقطه متمرکز شده، که به جاهای مختلف می‌رود و ممکن است به نام جایی دیگر فروخته شده و نامی از سیاب کوهدشت لرستان برده نشود بنابراین ما باید برندسازی کرده و کارهای مختلفی انجام دهیم.

    نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همین انار به کارخانه‌های جانبی نیاز دارد که محصولات مختلفی که از انار به دست می‌آید را داشته باشیم.

    وی بیان کرد: افرادی به دنبال ایجاد سردخانه و گرفتن تسهیلات بودند که در این رابطه پیگیری‌هایی انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

    مبلغی افزود: یک کارخانه بزرگ مربوط به فرآوری انار در منطقه وجود دارد که کارخانه‌های دیگری باید در جنب آن احداث شود که ما هرچه بیشترو بهتر بتوانیم اشتغال‌زایی کنیم.

    نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ضرورت دارد این محصول معرفی و فروخته شود و هم ایجا اشتغال کند و برای باغداران سوددهی داشته باشد.

    وی ادامه داد: مهم‌ترین کار و اثری که می‌توانیم برای حوزه انتخابیه خودمان داشته باشیم ایجاد اشتغال است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *