×
×

انتقاد دامداران خوزستان از حذف ارز واردات یونجه و سبوس

  • کد نوشته: 3197
  • ۲۷ شهریور ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • جواد ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مشکلات دامداران استان اظهار کرد: اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامی انجام داده که بسیار به ضرر دامداران است و آن اقدام حذف یونجه و سبوس از ردیف یک کالاهایی است که به آن‌ها ارز دولتی تعلق می‌گرفت. وی افزود: دولت با حذف سبوس و […]

  • جواد ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مشکلات دامداران استان اظهار کرد: اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامی انجام داده که بسیار به ضرر دامداران است و آن اقدام حذف یونجه و سبوس از ردیف یک کالاهایی است که به آن‌ها ارز دولتی تعلق می‌گرفت.

    وی افزود: دولت با حذف سبوس و یونجه از لیست کالاهایی که به آن‌ها ارز دولتی تعلق می‌گرفت، اقدام به جایگزینی کره و شیر خشک کرده و این موضوع مشکلات فراوانی را برای دامداران به وجود آورده است.

    رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشنامه‌ای صادر کرده که واردات شیر خشک ممنوع است اما در مقابل، آن کالا را در لیستی قرار داده تا ارز دولتی به آن تعلق بگیرد.

    ابراهیمی عنوان کرد: این مساله باعث فراهم شدن زمینه‌ای برای افزایش واردات است و شرایطی را ایجاد می‌کند تا مشکلات دامداران در تولیدشیر چند برابر شود و به صنعت دامپروری کشور لطمه وارد شود.

    وی اظهار کرد: اختیاراتی در حوزه وزیر جهاد کشاورزی است اما متاسفانه شاهد آن هستیم که وزیر صنعت، معدن و تجارت در آن حوزه‌ها اقدام به اخذ تصمیمات می‌کند و این تصمیمات در حال حاضر شرایط سختی را برای دامپروران کشور به وجود آورده است.
    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *