×
×

اولین جشنواره بهترین رستوران سال برگزار می گردد

  • کد نوشته: 415828
  • ۲۳ خرداد ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • بسیاری از مردم رستوران رفتن و تست کردن غذاهای جدید برایشان جذاب است. یکی از راه ها برای یافتن بهترین رستوران ها استفاده از تجربیات دوستان و آشنایان است ولی در حال حاضر با گسترش فضای مجازی می توان از نظریات سایر افراد نیز کمک گرفت. به گزارش پایگاه خبری صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) ، علی اشجع […]

    اولین جشنواره بهترین رستوران سال برگزار می گردد
  • بسیاری از مردم رستوران رفتن و تست کردن غذاهای جدید برایشان جذاب است. یکی از راه ها برای یافتن بهترین رستوران ها استفاده از تجربیات دوستان و آشنایان است ولی در حال حاضر با گسترش فضای مجازی می توان از نظریات سایر افراد نیز کمک گرفت.

    به گزارش پایگاه خبری صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) ، علی اشجع معروف به مستر غذا از علاقه مندان به تست طعم های جدید است و در این راستا بر آن شده است که اولین جشنواره بهترین رستوران سال را برگزار کند. به همین مناسبت گفتگوی کوتاهی با ایشان انجام دادیم که توجه شما را به آن جلب می نماییم :

    لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمائید مستر غذا چگونه شکل گرفت؟

    علی اشجع، معروف به مسترغذا فارغ‌التحصیل رشته معماری هستم. به خاطر علاقه‌ای که به آشپزی و انواع غذاها دارم و نیز به خاطر علاقه‌ به رستوران داری و کمک به صنعت کسب و کار غذایی و بالا بردن کیفیت غذایی و مشتری مداری، مدت‌هاست که میان رستوران‌داران و علاقه‌مندان به تست طعم‌های جدید غذا شهرت یافته است.

    هدف اصلی مستر غذا چیست ؟

    هدف من و تیم مسترغذا این بود که مردم را تشویق به خوردن غذاهای خوب از نظر کیفیت و قیمت کنیم. چون احساس کردیم جامعه نیاز  به آموزش و آگاه سازی دارد و  از طرفی مشاهده شد افرادی بدون سابقه و آموزش در این عرصه وارد شدند که خواسته یا ناخواسته ضربه های سنگینی زدن به بدنه صنعت رستوران داری وارد کردند و خودشان هم ضرر های مالی زیادی متحمل شدند و این موضوع باعث شکست و نابودی افراد زیادی شده است. مثل کسی که رانندگی بلد نیست بدون گواهینامه رانندگی می کند برای خودش و دیگران خطر ایجاد می کند.  افرادی که بدون پیشینه وارد این صنعت می شوند، با عرضه غذای بی کیفیت و نا مرغوب و گاهاً با قیمت های سرسام آور باعث تعطیلی  خیلی از رستوران ها می شوند. اگر یک رستوران تعطیل شود باعث بیکاری چندین نفر از پرسنل آن مجموعه می شود، از آشپز و سالندار گرفته تا حسابدار. در صورتیکه مشتریان تنها صندوقدار  ویترین و سالن دار را می بینند. اما افراد زیادی در صنعت شاغل هستند و کسب درآمد می کنند.

    مشتری یا همان مهمان ولی نعمت رستوران‌ دارها است و با وجود آن‌ها رستوران‌ها سرپا می‌مانند. از طرفی برای خودمان مسئولیت اجتماعی دیدیم که کمک به ارتقا سطح کیفی خوراک مهمان ها و ارتقا سطح کیفی خدمات رستوران ها به مهمان ها کنیم تا افزایش رضایت بین دو طرف بوجود آید.

    کمی در خصوص اولین جشنواره بهترین رستوران سال بگوئید . اینکه در چه تاریخی برگزار می شود و هدف از برگزاری آن چیست ؟

    مسترغذا با یدک کشیدن اعتماد کاربران، بستری بسیار عالی و موقعیتی فوق العاده راهی برای آموزش و پیشرفت در حوزه صنعت غذا و نوشیدنی و معرفی خدمات رستوران ها فراهم کرده است.

    مسترغذا در جهت رسالت خود مبنی بر حلقه واسط بودن میان مدیران رستوران های کشور و مشتریان ، اقدام به برگزاری جشنواره مردمی بهترین رستوران سال کرده است.

    این فستیوال در ۱۰ روز بصورت انلاین در بستر وب برگزار میشود و تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره های برگزار شده این است که کاملا مردمی بوده و داور مهمانانی هستند که از خدمات رستوران ها استفاده کرده اند. با اطمینان اعلام می کنیم که انتخاب مردمی انجام میشود با آرای زنده و سالم برخلاف جشنواره های که هزینه های چند ده میلیون از رستوران ها دریافت می شود و لوح داده می شود.

    این جشنواره سالانه با توجه به سیاست گذاری های انجام شده دومین شنبه اردیبهشت ماه هر سال شروع  می شود که در سال ۱۴۰۰باتوجه به ماه مبارک رمضان و شروع موج چهارم بیماری کرونا و انتخابات ریاست جمهوری تصمیم به آن شد که این جشنواره ۱۶مهر ماه ۱۴۰۰به مناسبت اولین روز ربیع الاول شروع شود و ۲۶مهر ماه پایان میابد.

    اهداف مهمی را دنبال می کنیم  که به بخشی از آنها اشاره می کنیم :

    ایجاد فرصتی برای نظر دادن مشتریان رستورانی در خصوص خدمات با یک جامعه آماری بالا

     ایجاد ارتباط میان مدیران رستورانها و مشتریان

     ایجاد زمینه افزایش رضایتمندی مشتریان

     فرصت بیشتر دیده شدن مشتریان در فرآیندهای تصمیم گیری صنعت رستوران

     ایجاد فضای رقابتی سالم میان رستورانهای کشور

    توسعه کسب و کار و نوع آوری در کانسپت

    ایجاد چشم انداز در کسب و کار با مشرکت مردم

    آیا ثبت نام در این جشنواره هزینه دارد ؟

    ثبت نام در این فستیوال رایگان بوده و تمامی هزینه های این جشنواره توسط اسپانسر ها و حامیان مالی تامین میشود.

    آیا اسپانسرها و حامیان مالی  خود رستوران ها هستند یا شرکت های تولیدی ،هدف تان بابت انتخاب حامیان مالی چی بود ؟

    خیر رستوران ها به هیچ وجه نمیتوانند اسپانسر شوند.

    و با توجه به پلن تبلیغاتی که داریم تمام سعی و تلاشمان را برای جذب اسپانسرهایی که ارتباط قوی با صنعت رستوران و با مردم دارند و محصولات سلامت محور دارند، کردیم. اسپانسرها از سرتاسر کشور هستند و حامیان مالی بانکی و بیمه ای و استارتاپ هایی که ارائه خدمات به مردم و رستوران داران میدهند را داریم.

    کدام رستوران ها در این جشنواره کاندید شده اند؟ آیا هنوز هم امکان ثبت نام وجود دارد؟

    برای کلیه صنوف رستوران، فست فود، باغ رستوران، رستوران های فرنگی، سنتی، ایرانی، اغذیه فروشی ها، جگرکی ها و خدمات پذیرایی ثبت نام آزاد می باشد. رستوران های درجه یک و درجه دو و درجه سه میتوانند ثبت نام نمایند.

    بله ثبت نام انجام میشود ، با توجه به تمدید زمان رای گیری جشنواره ثبت نام ها تا ۴۸ساعت قبل از برگزاری جشنواره انجام میشود که تا کنون بیش از دوهزار رستوران و صنوف مختلف در سراسر کشور ثبت نام کرده اند.

    آیا در این جشنواره غذاهای سنتی و فست فود در یک گروه قرار دارند یا تفکیک شده اند؟

    سوال خوبی بود. سوال خیلی از رستوران دارانی بود که زمان ثبت نام پرسیده میشد. هر کانسپت و هر سبکی از رستوران ها بصورت مجزا رای گیری میشود و شایان به ذکر است این جشنواره در تمام استان ها برگزار می شود و بصورت مجزا هر استان نظرسنجی انجام می گیرد. قطعا با توجه به سبک رستوران های تهران رستوران های استان کوچکتر نمی توانند با رستوران های پایتخت رقابت کنند. سر همین موضوع هر استان بصورت مجزا رای گیری می شود.

    چه کسانی این رستوران ها را انتخاب می کنند و بر چه مبنایی بهترین رستوران تعیین می شود؟

    در این جشنواره در خصوص خدمات رستورانی از مشتریان و مهمانان رستوران نظرسنجی اینترنتی به عمل خواهد آمد و در پایان بهترین رستوران کشور از دید مشتریان و با رای مردم انتخاب خواهد شد. داور مشتریان مجموعه ها هستند.

    اطلاع رسانی این جشنواره از چه طریقی صورت می پذیرد و مردم و رستوران داران چطور می توانند از روند کار و نتایج مطلع شوند؟

    کلیه اطلاعات و اخبار از زمان رای گیری و روند رای گیری در سایت festival.mrghazaa.ir و شبکه آپارات  mrghaza و اینستاگرام فستیوال بهترین رستوران سال  mrghaza.ir بصورت انلاین مشاهده کنند. و در زمان مراسم اختتامیه بصورت زنده از شبکه آپارات و اینستاگرام قابل روئیت می باشد .

    و سخن پایانی …

    امید است با مشارکت مردم و رستوران ها ، آینده بهتری برای صنعت رستوران داری کشور رقم بزنیم.

    بهترین روش برای افزایش مشارکت مشتریان رستوران ها، قرار دادن بنر تبلیغاتی در سایت و شبکه های مجازی رستوران است ، تیم مسترغذا بنر متناسب با سایت و شبکه های مجازی شما را طراحی کرده که به آدرس ایمیل و یا واتساپ رستورانداران ارسال خواهد شد.

    رستورانهایی که بنر جشنواره را در سایت و شبکه های اجتماعی خود قرار دهند علاوه بر اینکه تعداد بیشتری از مشتریانشان در نظرسنجی شرکت خواهند کرد ، از گزارش تحلیلی بعد از پایان جشنواره نیز بهره مند خواهند شد.

    این گزارش تحلیلی دقیق ، علاوه بر آنکه جایگاه رستوران شما را در میان سایر رستورانها نشان می دهد حاوی اطلاعات زیر نیز می باشد :

    گروه سنی و جنسیت کسانی که رستوران شما را بهترین می دانند

    – میزان رضایت مشتریان از خدمات مختلف رستوران شما

    – میزان احساس امنیت مشتریان در استفاده از خدمات رستوران شما

    – بیشترین خدمتی که مشتریان شما از آن استفاده می کنند

    مشاوره و آنالیز رایگان و ارائه راهکار در روند توسعه بازار

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *