×
×

ایجاد مرکز پیشرفته ارزیاب حسی و شناختی مواد غذایی در دانشگاه فردوسی

  • کد نوشته: 4830
  • ۲۵ اردیبهشت ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش ایسنا مرکز پیشرفته ارزیابی حسی و شناختی مواد غذایی برای نخستین‌بار در کشور در دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد راه‌اندازی شده است. در این مرکز با بهره‌گیری از دانش و تجربه متخصصان دانشگاه و صنعت، از هم‌افزایی علوم حسی و شناختی در راستای بهینه‌سازی زنجیره تولید تا عرضه مواد غذایی سالم، فراسودمند و […]

  • به گزارش ایسنا مرکز پیشرفته ارزیابی حسی و شناختی مواد غذایی برای نخستین‌بار در کشور در دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد راه‌اندازی شده است. در این مرکز با بهره‌گیری از دانش و تجربه متخصصان دانشگاه و صنعت، از هم‌افزایی علوم حسی و شناختی در راستای بهینه‌سازی زنجیره تولید تا عرضه مواد غذایی سالم، فراسودمند و نوظهور (ازجمله محصولات کم‌چرب، کم شیرین، کم‌نمک و نوشیدنی‌های فراسودمند)، با تأکید بر اهمیت رفتار مصرف‌کننده و ترجیحات ذهنی و رفتاری در این مرکز استفاده خواهد شد.

    بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، این مرکز در راستای ایجاد مرجعیت علمی جهانی، توجه به سند علوم و فناوری‌های شناختی برگرفته‌شده از نقشه جامع علمی کشور، ارتباط مؤثر با صنایع و ارائه خدمات در زمینه ارزیابی‌‏های حسی و شناختی مواد غذایی با بهره‌گیری از توان اعضای هیات‌علمی گروه صنایع غذایی و سایر متخصصان دانشگاه فردوسی مشهد و تعاملات علمی و پژوهشی بین‌المللی فعالیت خواهد کرد.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *