×
×

ایران بزرگ‌ترین خریدار غلات روسیه می‌شود

  • کد نوشته: 480284
  • ۲ آبان ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم جلالی گفت: ایران خرید غلات روسیه را افزایش می‌دهد تا به وارد کننده شماره یک این محصول روسیه تبدیل شود.ما غله مورد نیاز مردمان را از روسیه فراهم می‌کنیم. این مورد در گذشته مطرح نبود. روند خرید غلات در […]

    ایران بزرگ‌ترین خریدار غلات روسیه می‌شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم جلالی گفت: ایران خرید غلات روسیه را افزایش می‌دهد تا به وارد کننده شماره یک این محصول روسیه تبدیل شود.ما غله مورد نیاز مردمان را از روسیه فراهم می‌کنیم. این مورد در گذشته مطرح نبود. روند خرید غلات در داخل ایران از سال ۲۰۲۱ در حال تغییر است، ما سال گذشته رتبه دوم خرید از روسیه را در اختیار داشتیم. من فکر می‌کنم سال آینده در رتبه نخست قرار گیریم.»

    تهران به واردات گندم وابسته است و بنا بر اعلام اتحادیه غلات این کشور، سال گذشته ۷ میلیون تن گندم وارد کرده است.

    آمار‌های سازمان بنادر و کشتیرانی ایران نشان می‌دهد، ایران سال گذشته ۱۶.۵ میلیون تن غله وارد کرده است که گندم بیش از نیمی از حجم این غلات را تشکیل داده است.

    اظهارات سفیر ایران در حالی عنوان شده که برداشت غلات در روسیه رکورد زده است.بر اساس اعلام وزارت کشاورزی روسیه، برداشت غلات در این کشور از ۱۴۷ میلیون تن فراتر رفته و برداشت گندم به ۱۰۰ میلیون تن رسیده است.

    انتظار می‌رود، روسیه در سال ۲۳-۲۰۲۲ حدود ۵۰ میلیون تن غله صادر کند که ۳۹.۵ میلیون تن آن گندم باشد.روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده گندم در جهان است و پس از آن کانادا و آمریکا قرار دارد.

    به گفته ماکسیم رشتنیکوف، وزیر بازرگانی روسیه، در سال زراعی ۲۰۲۲-۲۰۲۱، این کشور، ۳۸.۱ میلیون تن غلات از جمله ۳۰.۷ تن گندم صادر کرده است که بیشتر به مصر، ترکیه و کشور‌های جنوب آسیا بوده است و به بزرگ‌ترین صادرکننده گندم جهان تبدیل شده ست.

    پوتین در اواخر ماه گذشته میلادی یک برداشت بی سابقه را پیش بینی کرد.

    از اوایل سال ۲۰۰۰، سهم روسیه از بازار جهانی گندم ۴ برابر شده است. همچنین پیش بینی می‌شود، این کشور در سال‌های آتی نیز، برتری خود در بازار‌های جهانی را حفظ کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *