×
×

ایران دومین تولیدکننده خرما در جهان

  • کد نوشته: 482729
  • ۹ خرداد ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، محسن رشیدفرخی گفت: سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن خرما در کشور تولید شد که هر ساله بین ۲۰ تا ۳۰ درصد آن به کشور‌های هدف صادر می‌شود. او  تصریح کرد: با اشاره به اینکه ایران رتبه دوم […]

    ایران دومین تولیدکننده خرما در جهان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، محسن رشیدفرخی گفت: سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن خرما در کشور تولید شد که هر ساله بین ۲۰ تا ۳۰ درصد آن به کشور‌های هدف صادر می‌شود.


    او  تصریح کرد: با اشاره به اینکه ایران رتبه دوم تولید خرما جهان را دارد، اظهار داشت: از ۷۵ مقصد صادراتی خرمای ایران، بیشترین صادرات به کشور‌های آمریکا و چین انجام می‌شود. ایران دومین تولیدکننده خرما در جهان است  براساس آمارها، خرمای مورد نیاز کشور تامین است و سرانه مصرف کشور نزدیک به هشت کیلوگرم برای هر نفر برآورد شده است.

    رشید فرخی اظهار داشت: صنعت خرما ایران برای ۱.۵ میلیون نفر اشتغال مستقیم و برای چهار میلیون نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است که حمایت از این صنعت علاوه بر افزایش اشتغالزایی و حفظ تولید می‌تواند در افزایش ارزآوری به کشور اثرگذار باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *