×
×

بازار طلای سرخ راکد است؛ حداکثر نرخ هر مثقال زعفران ۵۵ هزار تومان

  • کد نوشته: 7749
  • ۴ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: علی رغم باز شدن مغازه‌ها، بازار زعفران به سبب قرنطینه خانگی و کاهش قدرت خرید خانوار در رکود به سر می‌برد. او افزود: با فراگیر شدن ویروس […]

    بازار طلای سرخ راکد است؛ حداکثر نرخ هر مثقال زعفران ۵۵ هزار تومان
  • غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: علی رغم باز شدن مغازه‌ها، بازار زعفران به سبب قرنطینه خانگی و کاهش قدرت خرید خانوار در رکود به سر می‌برد.

    او افزود: با فراگیر شدن ویروس کرونا در دنیا، کشور‌های واردکننده زعفران تقاضایی برای خرید ندارند، ضمن آنکه ایرلاینی هم وجود ندارد که بتوان زعفران را صادر کرد.



    میری درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران بیان کرد: با گسترش ویروس کرونا، صادرات کاهش یافته است، اما هم اکنون آمار دقیقی در دسترس نیست.

    آینده بازار زعفران به ویروس کرونا بستگی دارد

    به گفته این مقام مسئول قیمت هر کیلو زعفران دسته‌ای ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، زعفران پوشال ۷ میلیون تومان، زعفران شبه نگین ۷ میلیون و ۵۰۰ تا ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و زعفران سوپر نگین ۸ میلیون تا ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

    میری افزود: بر این اساس هر مثقال زعفران در عمده فروشی‌ها ۴۰ هزار تا ۴۵ هزار تومان و در برخی بسته‌بندی‌ها ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان و با احتساب ۱۰ تا ۱۲ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

    نایب رئیس شورای ملی زعفران در پایان درباره آینده بازار و صادرات زعفران تصریح کرد: با گسترش ویروس کرونا و درگیری کشور‌های واردکننده زعفران امکان پیش‌بینی صادرات در آینده وجود ندارد و با رکود کسب‌وکارها و کاهش قدرت خرید، افراد اقدام به خرید ما یحتاج سبد مورد نیاز خانوار می‌کنند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *