×
×

بازار میوه متنوع تر شد+جدول

  • کد نوشته: 482717
  • ۸ خرداد ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۸ تا ۲۱ خرداد) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد. بازار میوه این روزها تنوع رنگی زیادی دارد و نوبرانه های نیمه نخست سال بیشتر از نیمه دوم است. بازار […]

    بازار میوه متنوع تر شد+جدول
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۸ تا ۲۱ خرداد) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد. بازار میوه این روزها تنوع رنگی زیادی دارد و نوبرانه های نیمه نخست سال بیشتر از نیمه دوم است.

    بازار میوه‌

    میوه‌های پر آب در فصل گرما سال موجب جلای روح و تأمین آب مورد نیاز بدن است؛ متأسفانه گسترش خشکسالی موجب شده تا کشورهای جهان اول در تولید این محصولات با حساسیت بیشتری حرکت کنند. عموماً محصولاتی آب بر و غیر استراتژیک وارداتی و طی قراردادی فراسرزمینی انجام می‌شود. اما ایران با وجود کم آبی همچنان اصرار بر تولید و صادرات آنها دارد.

    در حال حاضر هر کیلو هندوانه و ملون به عنوان ارزان‌ترین میوه‌های بازار در میوه فروشی‌های مرکزی شهر به ترتیب هر کیلو ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان و ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

    گیلاس، توت فرنگی، آلبالو، شلیل، موز، زردآلو و هلو از دیگر میوه‌های این بازار بوده که تنوع رنگی آنها توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. قیمت گیلاس با وجود کاهش قیمت همچنان صدرنشین میوه‌های داخلی است. نرخ این محصول هر کیلو حداقل ۱۳۸ هزار تومان است. در هرم قیمت‌ها جایگاه دوم را توت فرنگی با هر کیلو حداقل ۸۸ هزار تومان دارد. آلبالو با هر کیلو ۷۸ هزار و ۸۰۰ تومان رتبه سوم را از آن خود کرده است. شلیل با هر کیلو ۷۸، موز ۶۴.۸۰۰، زردآلو ۵۸.۸۰۰ و هلو ۴۸ در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

    بازار سبزی

    قیمت‌ها در بازار سبزیجات با افزایش ورود آنها به نسبت متعادل شده است. قیمت‌های اعلام شده بر اساس نرخ این محصولات با قیمت متوسط در میوه فروشی‌های مرکز شهر است. سیب زمینی هر کیلو بین ۱۴ تا ۲۰ هزار تومان با توجه به کیفیت آن متغیر است.

    گوجه فرنگی هر کیلو بین ۹ هزار و ۳۰۰ تا بیش از ۱۶ هزار تومان بوده و این عدد در انواع پیاز زرد و سفید به ترتیب حداقل ۱۵ هزار و ۵۰۰ و ۱۰ هزار و ۵۰۰ است. در این بازار نرخ خیار هم با توجه به انواع گلخانه‌ای و بوته‌ای آن بین ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان متغیر است.

    سیر خشک و فلفل دلمه رنگی به ترتیب ۴۸ و ۴۵ هزار تومان (قیمت عمده) گران‌ترین و کاهو رسمی با هر کیلو ۸ هزار تومان ارزان‌ترین سبزی جات بازار کشور هستند.

    در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

    بازار میوه متنوع تر شد+جدول

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *