×
×

بازار پیاز متعادل می شود

  • کد نوشته: 481595
  • ۲۶ بهمن ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، مجتبی شادلو گفت: گرچه قرارداد مستمر و بلندمدت برای صادرات محصولات کشاورزی نداریم، اما نگاه سلیقه ای به صادرات تولید را دچار چالش می کند. به گفته او، تازمانیکه روند تولید چارچوب مشخصی نداشته باشد که میزان سطح زیرکشت و […]

    بازار پیاز متعادل می شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، مجتبی شادلو گفت: گرچه قرارداد مستمر و بلندمدت برای صادرات محصولات کشاورزی نداریم، اما نگاه سلیقه ای به صادرات تولید را دچار چالش می کند.

    به گفته او، تازمانیکه روند تولید چارچوب مشخصی نداشته باشد که میزان سطح زیرکشت و تولید در قالب خود باشد، مشکلات تنظیم بازار ادامه دارد. براین اساس دولت برای تنظیم بازار فعلی، سیاست واردات را اتخاذ کرده است.

    شادلو ادامه داد: واردات پیاز با جانب احتیاط باید پیش رود تا در مقطعی که تولید داخل افزایش می یابد، موضوع واردات، بحث بازار را دچار چالش نکند.

    نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: گرچه شرایط تولید پیاز در پاییز و زمستان خوب است، اما تقاضای بالا در بازار داخلی و صادراتی منجر به نوسانات بازار شده است.

    به گفته او، اگر وضعیت بازار مشخص باشد، امکان کشت در هر وسعت و میزانی در داخل وجود دارد.  این در حالی است که در سنوات گذشته بدلیل مازاد تولید روی دست کشاورز، بدنبال بازار صادرات بودیم.

    شادلو گفت: با توجه به آنکه تولیذ پیاز در فصل بهار به انبوه می رسد؛ بنابراین در خصوص واردات باید احتیاط شود تا تولید دچار چالش نشود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *