×
×

بازار ۱.۷ میلیارد دلاری شیلات در روسیه و اوکراین/بازارهای همسایه را از دست دادیم

  • کد نوشته: 480000
  • ۱۹ شهریور ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری فارس، حسین حسینی  امروز در افتتاحیه رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات با اشاره به نقش مهم تحقیقات در افزایش تولیدات شیلاتی گفت:‌ امسال ۷۰۲ هزار تن محصولات شیلاتی تولید شده است. معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات تاکید کرد: […]

    بازار ۱.۷ میلیارد دلاری شیلات در روسیه و اوکراین/بازارهای همسایه را از دست دادیم
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری فارس، حسین حسینی  امروز در افتتاحیه رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات با اشاره به نقش مهم تحقیقات در افزایش تولیدات شیلاتی گفت:‌ امسال ۷۰۲ هزار تن محصولات شیلاتی تولید شده است.

    معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات تاکید کرد: تنوع گونه ای از دیگر دستاوردهای تحقیقات در حوزه شیلات است که این تنوع هم به افزایش تولید و نیز به مقاومت در برابر بیماری ها می انجامد به طوری که اکنون در حوزه سردآبی تنوع بسیار مناسبی را داریم.

    رئیس سازمان شیلات پایداری تولید را بسیار مهم خواند و گفت: هر کاری که در این حوزه انجام می شود باید پایداری داشته باشد یعنی تمام برنامه ها باید برای تداوم تولید در طولانی مدت باشد.

    وی اضافه کرد: فرمان رهبر انقلاب در حوزه دانش بنیان و اشتغال، فرمان رئیس جمهور برای تولید غذای باکیفیت، ارزان و با منشأ داخلی بوده ونیز برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی چراغ راه ما در مسیر تولید است و ما بر این اساس پیش می رویم.

    وی با اشاره به لزوم افزایش بهره‌وری در حوزه آبزی پروری در آب‌های شیرین گفت: باید در این زمینه توسعه عمودی را در دستور کار قرار دهیم و در توسعه افقی نیز به سمت سواحل و دریاها گام برداریم.

    رئیس سازمان شیلات ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نباید تولیدکننده ما نگران بازار محصول تولیدی خود باشد، گفت: این اتفاق مناسبی نیست که با وجود بازارهای خوب در کشورهای همسایه محصول تولیدی تولیدکنندگان ما روی دست آنها می‌ماند و تولیدکننده دچار زیان می‌شود.

    رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت ۱.۷ میلیارد دلاری شیلات در بازار روسیه و اوکراین گفت: متأسفانه ترکیه صاحب این بازار شد و ما نتوانستیم از این بازارها استفاده کنیم در باره استفاده از دیگر بازارهای همسایه هم عقب ماندگی داشتیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *