×
×

باز هم صادرات را به بازار داخلی ترجیح دادند!

  • کد نوشته: 3191
  • ۲۶ شهریور ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با افزایش قیمت میوه، سبزی و صیفی‌جات در بازار مصرف اظهار کرد: در روزهای اخیر برخلاف برخی گفته‌ها، قیمت سبزی افزایشی نداشته و تنها قیمت هویج، خیار، گوجه و سیب‌زمینی با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است. رییس فروشندگان میوه و سبزی تاکید کرد: بنابر شواهد و […]

  • اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با افزایش قیمت میوه، سبزی و صیفی‌جات در بازار مصرف اظهار کرد: در روزهای اخیر برخلاف برخی گفته‌ها، قیمت سبزی افزایشی نداشته و تنها قیمت هویج، خیار، گوجه و سیب‌زمینی با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.

    رییس فروشندگان میوه و سبزی تاکید کرد: بنابر شواهد و برخی ازگزارش‌ها، افزایش حجم صادرات سیب‌زمینی عاملی شده تا محصول کمتری به بازار داخلی تزریق شود. از این‌رو قیمت این محصول در بازار داخلی با رشد همراه بوده است. هر کیلو سیب‌زمینی که در گذشته نهایتا ۱۸۰۰ تومان عرضه می‌شد، در حال حاضر به قیمت ۲۱۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

    کارخانه‌های رب، عامل گرانی گوجه‌فرنگی

    وی در رابطه با افزایش قیمت گوجه‌فرنگی نیز گفت: کارخانه‌های تولید رب هرساله در مقطع فعلی برای رفع نیاز خود به خرید گوجه می‌پردازد که ورود کارخانه‌های تولیدی رب، عامل افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در روزهای اخیر بوده است و این در حالی است که کاهش عرضه هویج و عدم تناسب میان عرضه و تقاضا برای این محصول نیز گرانی به همراه داشته است.

    نارنگی هم آمد؛ ارزان‌تر می‌شود

    کارگر در واکنش به این سوال که در روزهای اخیر میوه‌های نوبرانه همچون نارنگی به بازار عرضه شده و به عقیده مصرف‌کنندگان قیمت آن گران است، یادآور شد: قیمت نوبرانه‌های زمستان نسبت به نوبرانه‌های تابستان ارزان‌تر است و با گذشت زمان، قیمت نوبرانه‌های زمستان به خصوص نارنگی کاهش یابد، اما با توجه به شرایط فعلی در تولید و عرضه سیب درختی، در ماه‌های آینده در رابطه با عرضه سیب نگرانی‌هایی وجود دارد.

    افزایش بیش از ۲ برابری قیمت آناناس

    رییس فروشندگان میوه و سبزی در پایان از رشد قابل توجه قیمت آناناس خبر داد و گفت: آناناس در گذشته به صورت کارتنی ۱۸۰ هزار تومان عرضه می‌شد که در حال حاضر این محصول به قیمت کارتنی ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *