×
×

با تنقلات با کالری کم آشنا شوید

  • کد نوشته: 478231
  • ۱۷ فروردین ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، تنقلات کم کالری بهترین گزینه برای گنجاندن در رژیم غذایی به منظور جلوگیری از چاقی است. خوردن تنقلات یکی از لذت‌های تفریحات خارج از منزل است. با این حال، از آنجا که تنقلات فراتر از وعده‌های غذایی معمول مصرف می‌شود، به […]

    با تنقلات با کالری کم آشنا شوید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، تنقلات کم کالری بهترین گزینه برای گنجاندن در رژیم غذایی به منظور جلوگیری از چاقی است.

    خوردن تنقلات یکی از لذت‌های تفریحات خارج از منزل است. با این حال، از آنجا که تنقلات فراتر از وعده‌های غذایی معمول مصرف می‌شود، به معنای ورود کالری اضافی به بدن و در نتیجه چاقی خواهد بود. از همین رو، بسیاری از افراد نسبت به مصرف تنقلات حساسیت ویژه‌ای دارند.

    با این وجود، تنقلات بسیاری وجود دارد که علاوه بر طعم بی‌نظیر، دارای سطح کالری بسیار پایینی است. در این مطلب به تنقلات با کالری کم می‌پردازیم:

    ۱- شش فنجان ذرت بوداده: اگر به دنبال مصرف یک تنقلات خوشمزه با کالری بسیار پایین هستید باید به سراغ ذرت بوداده بروید. شش فنجان ذرت بوداده تنها ۱۰۰ کالری انرژی دارد. سطح بالای فیبر موجود در ذرت باعث احساس سیری در شما شده و مانع از زیاده روی در خوردن آن خواهد شد. شش فنجان پف فیل تنها نیم گرم چربی داشته و ۲۴ گرم کربوهیدارت دارد.

    ۲- چهارده بادام: برای آنکه از سطح ۱۰۰ کالری عبور نکنید، می‌توانید به عنوان تنقلات در میان وعده ۱۴ بادام میل کنید. بادام فاقد کلسترول بوده و نزدیک به نیم گرم چربی اشباع شده دارد.

    ۳- چوب شور: این تنقلات بسیار مفید بوده و کالری کمی دارد. چوب شور سطح مناسبی از فیبر را داشته و کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده دارد.

    ۴- سیب پخته شده: سیب همچنان یکی از بهترین تنقلاتی است که می‌توانید مصرف کنید. می‌توانید سیب را پخته و مقداری دارچین بر روی آن بپاشید و آن را به صورت دسر میل کنید. این تنقلات فاقد کلسترول و چربی اشباع شده است.

    ۵- اسموتی بلوبری: برای تهیه این اسموتی یک سوم فنجان ماست فاقد چربی را با دو سوم فنجان بلوبری یخ زده و یخ ترکیب کنید. این اسموتی سرشار از کلسیم و آنتی اکسیدان است که برای جلوگیری از ابتلا به سرطان و حفظ سلامتی بدن مفید است.

    ۶- سیب با کره بادام زمینی: بر روی سه چهارم فنجان سیب تکه تکه شده مقداری کره بادام زمینی بمالید. برای آنکه در کالری دریافتی زیاده روی نکنید تنها ۲ قاشق چای خوری به تکه‌های سیب کره بادام زمینی بمالید. این میزان تنقلات کمتر از ۹۰ کالری انرژی دارد.

    ۷- ماست با تخمه آفتابگردان: یک قاشق چای خوری مغز تخمه آفتابگردان را با یک دوم فنجان ماست فاقد چربی ترکیب کنید. تخمه آفتابگردان مزه دلپذیری به ماست شما خواهد داد و تنها ۱۹ کالری اضافی انرژی وارد بدن شما می‌کند. ماست منبعی مناسب از پروتئین بوده و این ترکیب تنها ۰.۲۵ گرم چربی اشباع شده دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *