×
×

با حذف ارز ترجیحی نظارت بر قیمت فرآورده‌های دامی و لبنی افزایش می یابد

  • کد نوشته: 478447
  • ۴ اردیبهشت ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا،حجت‌الاسلام محمد سبزی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه وزیر جهادکشاورزی با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سال جدید گفت: در این جلسه موضوعاتی نظیر تعیین تکلیف اراضی ملی در روستاها و حل اختلافات بین منابع طبیعی و کشاورزان، مطرح […]

    با حذف ارز ترجیحی نظارت بر قیمت فرآورده‌های دامی و لبنی افزایش می یابد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا،حجت‌الاسلام محمد سبزی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه وزیر جهادکشاورزی با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سال جدید گفت: در این جلسه موضوعاتی نظیر تعیین تکلیف اراضی ملی در روستاها و حل اختلافات بین منابع طبیعی و کشاورزان، مطرح شد تا اراضی که قابلیت کشت دارند و در گذشته زیر کشت محصولات کشاورزی بوده‌اند به کشاورزان برگردد.

    وی به اتخاذ تدابیر لازم توسط وزارت جهادکشاورزی برای کنترل قیمت‌های فرآورده‌های دامی و لبنی اشاره کرد و افزود: آئین نامه ای مشتمل بر ۱۹ ماده به منظور تحقق شعار سال در حوزه تولیدات کشاورزی در دولت در دست بررسی است که اجرایی شدن مفاد این آئین نامه زمینه خودکفایی در تولید کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را فراهم خواهد کرد.

    نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تولیدات کشاورزی بویژه محصولاتی نظیر گندم و برنج موجب کاهش واردات خواهد شد و به خودکفایی دست خواهیم یافت.

    وی گفت: در تولیدات دامی و لبنی نیز سیاست دولت تامین کالای مورد نیاز و همخوانی عرضه و تقاضاست تا بتوان در سایه نظارت‌ها علاوه بر فراوانی کالا در بازار، قیمت ها نیز منطقی و عادلانه باشد.

    حجت‌الاسلام سبزی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی بین‌المللی متاثر از برخی تنش‌های سیاسی و نظامی نمی‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها کاهش خواهد یافت، اما دولت تمام تلاش خود را بکار بسته است تا ضمن تامین کالای مورد نیاز مردم قیمت ها نیز کنترل شود.

    وی در خصوص خرید تضمینی گندم گفت: اقدام دولت در خرید تضمینی گندم به نفع کشاورز است و امید است شرایطی فراهم شود تا سایر محصولات و کالاهای اساسی نیز به صورت تضمینی از سوی دولت خریداری شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *