×
×

برداشت خیار از گلخانه‌های قصرشیرین آغاز شد

  • کد نوشته: 480694
  • ۱۴ آذر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت خیار از سطح ۲۴ واحد گلخانه‌ای فعال در این شهرستان مرزی آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، «جبار خدا مرادی» افزود: سطح مفید زیر کشت خیار در گلخانه‌های این شهرستان هم اکنون ۷۰ هزار مترمربع است که پیش بینی می […]

    برداشت خیار از گلخانه‌های قصرشیرین آغاز شد
  • مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت خیار از سطح ۲۴ واحد گلخانه‌ای فعال در این شهرستان مرزی آغاز شد.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، «جبار خدا مرادی» افزود: سطح مفید زیر کشت خیار در گلخانه‌های این شهرستان هم اکنون ۷۰ هزار مترمربع است که پیش بینی می شود در مجموع ۸۴۰ تن خیار از این گلخانه ها برداشت شود.

    وی اظهار داشت: با برداشت محصول خیار در مجموع ۶۰ فرصت شغلی مستقیم در سطح گلخانه های این شهرستان برای افراد جویای کار ایجاد شده است.

    رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت محصول خیار از گلخانه های قصرشیرین از امروز آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد که پس از برداشت محصول خیار محصول فلفل جایگزین آن گلخانه ها شده و بلافاصله کشت محصول فلفل آغاز می شود.

    او گفت: مرزهای خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین فرصتی مناسب برای صادرات محصولات گلخانه ای قصرشیرین است که با توسعه گلخانه ها می توان شاهد رونق تولید محصولات گلخانه ای و کشاورزی در این منطقه باشیم.

    رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: این شهرستان مرزی با توجه به اقلیم مناسب و آب و هوای بسیار خوب مستعدترین منطقه استان کرمانشاه برای کشت و تولید محصولات گلخانه‌ای است که از مجموع ۵۲ واحد گلخانه ای این شهرستان هم اکنون ۲۴ واحد با سطح ۷.۵ هکتار فعال در مجتمع گلخانه ای شهید دکامی زاده و ۲.۵ هکتار آن به صورت پراکنده مربوط به شهرداری، بنیاد مستضعفان و منابع طبیعی در دیگر نقاط شهرستان واقع است.

    قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارد و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *