×
×

برداشت محصولا کشاورزی مناطق الحاق شده به روسیه

  • کد نوشته: 480172
  • ۱۸ مهر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه گفت: برداشت غلات روسیه به دلیل الحاق سرزمین‌های سابق اوکراین حدود ۵ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت. وی گفت:  زمین های قابل کشت زیادی در آنجا وجود دارد و سازماندهی یک فرآیند تولید عادی مهم […]

    برداشت محصولا کشاورزی مناطق الحاق شده به روسیه
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه گفت: برداشت غلات روسیه به دلیل الحاق سرزمین‌های سابق اوکراین حدود ۵ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

    وی گفت:  زمین های قابل کشت زیادی در آنجا وجود دارد و سازماندهی یک فرآیند تولید عادی مهم است. با در نظر گرفتن همه زمین‌های زراعی، فکر می‌کنم بتوانیم حدود ۵ میلیون تن غلات برداشت کنیم. همچنین فکر می کنم که ما محصولات دیگری را معرفی خواهیم کرد.

    وی خاطرنشان کرد که مقامات با موفقیت زنجیره‌های لجستیکی را به/از جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک که به تازگی به آن‌ها ملحق شده‌اند و مناطق خرسون و زاپوروژیه ایجاد کرده‌اند، و محصولات خاصی از این منطقه از جمله سبزیجات به روسیه عرضه شده است.

    طبق داده های اداره آمار روسیه Rosstat، برداشت غلات در سال ۲۰۲۱ تقریباً ۱۲۱ میلیون تن بوده است. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هفته گذشته با استناد به داده‌های اولیه درباره محصولات کشاورزی گفت انتظار می‌رود تولید غلات امسال به رکورد ۱۵۰ میلیون تن برسد.

    روسیه در سال‌های اخیر به بزرگترین صادرکننده غلات در جهان تبدیل شده است. این کشور در حال حاضر حدود ۸.۳ میلیون تن غلات را در سال ۲۰۲۲ به بازارهای خارجی تحویل داده و انتظار دارد در مجموع حدود ۵۰ میلیون تن غلات عرضه کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *