×
×

برداشت پنبه و بادام‌زمینی از اراضی بیله‌سوار آغاز شد

  • کد نوشته: 475351
  • ۹ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • ربعلی جهانی ، مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار مغان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار تن محصول پنبه از مزارع این شهرستان برداشت شود. وی افزود: با تلاش و ترویج کارشناسان جهاد کشاورزی و همت کشاورزان منطقه کشت پنبه در مقایسه با سال‌های گذشته ۳۰۰ برابر افزایش یافته و برغم برخی محدودیت‌ها در […]

    برداشت پنبه و بادام‌زمینی از اراضی بیله‌سوار آغاز شد
  • ربعلی جهانی ، مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار مغان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار تن محصول پنبه از مزارع این شهرستان برداشت شود.

    وی افزود: با تلاش و ترویج کارشناسان جهاد کشاورزی و همت کشاورزان منطقه کشت پنبه در مقایسه با سال‌های گذشته ۳۰۰ برابر افزایش یافته و برغم برخی محدودیت‌ها در آبیاری سال زراعی جاری، استقبال از کشت این محصول در شهرستان افزایش یافته است.

    مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار اظهارکرد: کشت این محصول علاوه بر اشتغال‌زا بودن بهترین تناوب برای تولید محصول گندم می‌باشد و سبب پایداری تولید گندم در زمین‌های زراعی آبی می‌شود.

    وی همچنین به برداشت محصول بادام زمینی در منطقه اشاره کرد و افزود: بیش از یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت بادام زمینی اختصاص یافته بود و پیش‌بینی می‌شود ۶ هزار تن محصول بادام زمینی برداشت شود.

    جهانی اظهارکرد: در مقایسه با سال گذشته کشت این محصول افزایش ۲.۵ برابری داشته است و بادام زمینی بیله‌سوار بعد از فرآوری و بسته‌بندی به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

    بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد ، سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان تولید می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *