×
×

برنامه‌ریزی برای توزیع هوشمند مرغ در خوزستان

  • کد نوشته: 480942
  • ۴ دی ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، علی رحم کریمی با اشاره به برنامه ریزی برای توزیع اقلام اساسی کشاورزی به صورت هوشمند اظهار کرد: توزیع کالای اساسی کشاورزی به صورت هوشمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است و از این رو در خوزستان نیز این مساله در […]

    برنامه‌ریزی برای توزیع هوشمند مرغ در خوزستان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، علی رحم کریمی با اشاره به برنامه ریزی برای توزیع اقلام اساسی کشاورزی به صورت هوشمند اظهار کرد: توزیع کالای اساسی کشاورزی به صورت هوشمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است و از این رو در خوزستان نیز این مساله در حال پیگیری و برنامه ریزی است.

    وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی مدیریت توزیع هوشمند در راستای ساماندهی و یکپارچه سازی زنجیره تأمین تا مصرف محصولات و فرآورده های کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در مرحله اول اولویت با توزیع هوشمند مرغ کشتار روز است.

    معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: شیوه نامه ای در حال تدوین و برنامه ریزی است که ابتدا اولویت اول برای توزیع هوشمند با مرغ کشتار روز باشد اما در ادامه دیگر اقلام کالای اساسی نیز به صورت هوشمند توزیع خواهند شد.

    کریمی ادامه داد: مدیریت یکپارچه گردش محصول، گزارش داده و گردش فرآیندهای مالی محصولات و فرآورده های کشاورزی، نظارت موثر و هدفمند بر زنجیره های تأمین، تولید، فرآوری، ذخیره سازی، حمل، عرضه و مصرف، ایجاد و توسعه حکمرانی داده و تصمیم سازی مبتنی بر تجمیع و تحلیل داده های نهاده و فرآورده های کشاورزی، تحلیل رفتار ذی نفعان و ارائه الگوهای مطلوب تولید، توزیع و مصرف نهاده و فرآورده های کشاورزی از مهمترین اهداف این طرح است.

    وی با بیان اینکه تاکنون ۴ شرکت جهت راه اندازی سامانه در استان خوزستان اعلام آمادگی کرده اند، عنوان کرد: بحث نظارت هوشمند نیز یکی دیگر از اهداف مهمی است که همزمان با موضوع توزیع هوشمند در دستور کار است و می تواند در نظارت و کنترل بازار بسیار موثر باشد.

    معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پس از اجرایی شدن بحث توزیع هوشمند مرغ کشتار روز، توزیع محصولات دیگری مثل روغن، برنج و… به صورت هوشمند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *