×
×

تاج خوردنی تربچه نقلی

  • کد نوشته: 467616
  • ۲۰ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، در بعضی از نقاط کشور، دلیل اصلی کاشت تربچه، استفاده از برگ‌های آن است؛ به این دلیل که برگ تربچه حاوی «آنتی‌اکسیدان» بالایی است. رنگ سبز تیره این برگ نشان می‌دهد که سرشار از آنتی‌اکسیدان «کلروفیل» است؛ بنابراین با مصرف برگ تربچه، مقدار مناسبی آنتی‌اکسیدان […]

    تاج خوردنی تربچه نقلی
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، در بعضی از نقاط کشور، دلیل اصلی کاشت تربچه، استفاده از برگ‌های آن است؛ به این دلیل که برگ تربچه حاوی «آنتی‌اکسیدان» بالایی است. رنگ سبز تیره این برگ نشان می‌دهد که سرشار از آنتی‌اکسیدان «کلروفیل» است؛ بنابراین با مصرف برگ تربچه، مقدار مناسبی آنتی‌اکسیدان جذب بدن می‌شود. این ترکیب برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد موجود در بدن، بسیار مفید است. علاوه بر این در دوران کرونا، بدن ما نیاز به سیستم ایمنی فعال‌تری دارد. دریافت مقدار کافی آنتی‌اکسیدان به عملکرد بهتر سیستم ایمنی کمک می‌کند.

    با گوارش همراهی می‌کند
    به ‌طور کلی همه میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی فیبر هستند اما مقدار فیبر بعضی از آنها بالاتر است. برگ تربچه یکی از آنهاست. با مصرف مقدار کافی فیبر، عملکرد دستگاه گوارش تنظیم شده و خطر ابتلا به یبوست و به دنبال آن «بواسیر» یا دیگر مشکلات گوارشی ناشی از یبوست، برطرف می‌شود. از سوی دیگر، فیبر باعث تنظیم قند خون می‌شود.

    عطش را می‌کاهد
    برگ ترب، آب فراوانی دارد؛ بنابراین مصرف آن می‌تواند مانع از تشنگی و رفع عطش شود. مخلوط برگ آب ترب و تره می‌تواند به مدت طولانی، نیاز بدن به آب را برطرف کند.

    با پوست دوست است
    ویتامین (C) موجود در برگ ترب می‌تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند. این ویژگی برای حفظ سلامت موها، افزایش انعطاف‌پذیری دیواره رگ‌ها و کاهش چربی بد خون نیز مؤثر است.

    با قلب مهربان است
    پلی‌فنل‌های موجود حاوی برگ ترب، به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند. از سوی دیگر، باعث کاهش میزان تری‌گلیسرید و کلسترول شده و از این نظر نیز برای حفظ سلامت قلب، داروی طبیعی بسیار مفیدی است.
    علاوه بر این، خوراکی‌های حاوی پلی‌فنول می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به آلزایمر کمک کنند.

    وزنی که متعادل می‌شود
    مواد غذایی حاوی فیبر باعث پر شدن حجم معده می‌شود و همین امر خطر پرخوری را کاهش می‌دهد. اگر در حال کاهش وزن هستید، حتماً برگ ترب را به سالاد یا ماست اضافه کنید. فیبر بالای برگ ترب به کاهش و کنترل وزن کمک می‌کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *