×
×

تاخیر بیش از ۴۰ روز در پرداخت مطالبات گندمکاران

  • کد نوشته: 479975
  • ۱۶ شهریور ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیقلی ایمانی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۷ میلیون و ۳۲۷ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد رشد داشته است. به گفته او، وجه گندم تحویلی به […]

    تاخیر بیش از ۴۰ روز در پرداخت مطالبات گندمکاران
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیقلی ایمانی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۷ میلیون و ۳۲۷ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد رشد داشته است.

    به گفته او، وجه گندم تحویلی به سیلو‌ها تا ۴ مرداد پرداخت شده و از آن تاریخ به بعد پرداخت مطالبات گندمکاران به تعویق افتاده است.

    ایمانی می‌گوید: در آیین همایش کشت پاییزه وزیر جهاد قول دادند که ۱۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده مطالبات گندمکاران تا روز گذشته پرداخت شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاده  و حال تاخیر در پرداخت بواسظه آنکه زمان زیادی تا فصل برداشت باقی نمانده است، ضربه مهلکی به تولید می‌زند.

    مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: کشاورزان مناطق سرد باید بستر را برای کشت پاییزه آماده کنند که بدلیل بدهی بانکی امکان دریافت مجدد تسهیلات برای خرید نهاده را ندارند که تاخیر در کشت بر عملکرد تاثیر منفی می‌گذارد.

    بنابر گفته ایمانی، نظر بنیاد ملی گندمکاران برای نرخ خرید تضمینی گندم سال زراعی آینده ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و وزارتخانه ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان است که هم اکنون بین این دو عدد اختلاف نظر داریم که به احتمال ابلاغ ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان بیشتر است.

    معاون اول رئیس جمهور روز سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه های بخش کشاورزی خبر از پرداخت مطالبات گندمگاران در روزهای آتی داد که این موضوع همچنان اجرایی نشده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *