×
×

تاکید فائو بر نقش ماهیگیری و آبزی پروری در تامین غذا و اشتغال

  • کد نوشته: 480004
  • ۱۹ شهریور ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم‌ وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری فارس،‌ در جریان نشست ۵ روزه‌ای که در رم برگزار شد، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) بر اهمیت آبزی پروری و ماهیگیری، نقش آنها در بهبود امنیت و تغذیه غذایی و پذیرش نقش ماهیگیران در مقیاس کوچک تاکید کرد. سی و […]

    تاکید فائو بر نقش ماهیگیری و آبزی پروری در تامین غذا و اشتغال
  • به گزارش پایگاه خبری علوم‌ وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری فارس،‌ در جریان نشست ۵ روزه‌ای که در رم برگزار شد، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) بر اهمیت آبزی پروری و ماهیگیری، نقش آنها در بهبود امنیت و تغذیه غذایی و پذیرش نقش ماهیگیران در مقیاس کوچک تاکید کرد.

    سی و پنجمین نشست کمیته ماهیگیری (SOFI35)، با اظهارات چو دونگ یو، دبیرکل فائو، با تاکید بر لزوم تلاش بیشتر برای اطمینان از دستیابی به توسعه پایدار، فراگیر و اثربخش آغاز شد.

    آقای چو در این نشست اظهار داشت که در حال حاضر دنیا با چالش های بیشتری مواجه است و باید نقش ماهیگیری و آبزی پروری در تامین غذا و ایجاد شغل مورد توجه قرار گیرد.

    وی در ادامه گفت: منابع ارزشمند دریایی ما باید مدیریت شده، مسئولانه و به شکلی پایدار مورد استفاده قرار گرفته و تحت هدایت بهترین دانش موجود قرار بگیرند.

    در این نشست که جمعه ۱۸ شهریور به پایان رسید، شرکت کنندگان به گفتگو درباره روش های دستیابی به آبزی پروری  پایدار جهانی، نحوه بهبود مدیریت ماهیگیری، حذف صید غیرقانونی و موضوعات دیگر پرداختند.

    طبق گزارش اخیر فائو، آبزی پروری رشد چشمگیری داشته و میزان تقاضای مصرف کنندگان همچنان رو به افزایش است. تنها در آسیا، تولید کل ماهیگیری افزایش یافته و در سال ۲۰۲۰ رکورد جدید ۲۱۴ میلیون تن را ثبت کرد.

    درعین حال فائو خود را متعهد به ابتکاری به نام (تحول آبی) می­داند که هدف از آن مقابله با چالش­های امنیت غذایی و پایداری محیط زیست است. نقشه راه «تحول آبی» به درک اهمیت سیستم های غذایی آبزی به عنوان محرک های اشتغال، رشد اقتصادی، توسعه اجتماعی و بازیابی محیط زیست می­پردازد. هدف از این نقشه راه تحول به سمت دستیابی به سیستم های غذایی آبزی پایدارتر، تاب­ آورترو فراگیرتر برای تحقق اهداف چهارگانه (تولید بهتر، تغذیه بهتر، محیط زیست بهتر و زندگی بهتر) است ضمن اینکه هیچ کس را رها نکنیم.

    کمیته ماهیگیری (COFI)  که یکی از نهادهای تابع شورای فائو به شمار می­رود، در سال ۱۹۶۵ تاسیس شد و تنها انجمن جهانی بین دولتی به شمار می­رود که مسائل و مشکلات مربوط به ماهیگیری و آبزی­پروری را مورد بررسی قرار می­دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *