×
×

تاکید وزیر جهادکشاورزی بر نقش زنان روستایی وعشایری درتامین امنیت غذایی

  • کد نوشته: 469179
  • ۲۵ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در آیین گرامی داشت روز جهانی زنان روستایی و پنجمین همایش ملی نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار که با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و جمعی از زنان روستایی و […]

    تاکید وزیر جهادکشاورزی بر نقش زنان روستایی وعشایری درتامین امنیت غذایی
  • به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در آیین گرامی داشت روز جهانی زنان روستایی و پنجمین همایش ملی نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار که با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و جمعی از زنان روستایی و عشایری کشور برگزار شد، اظهار کرد: در کشور ما حدود ۱۰ میلیون زنان روستایی و عشایری وجود دارد که ۵۰ درصد در حوزه کشاورزی اشتغال دارند.

     وی افزود: روستا کانون تولید کشاورزی است و زنان نقش محوری در تولید دارند.

     وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: زن روستایی یک مادر نمونه در تربیت فرزندان و یک کارآفرین و مکمل اقتصاد خانواده است و امروز در حوزه اشتغال بانوان از دغدغه کمتری برای اشتغال برخوردار است.

    ساداتی نژاد تصریح کرد: دست‌بافته زنان روستایی و عشایری ایران در موزه‌های جهان نگهداری می‌شود و در دنیا هم زبانزد خاص و عام است.

    وی با بیان اینکه از مدیریت بانوان در حوزه کشاورزی به خوبی بهره نبرده ایم، عنوان کرد: زنان روستایی و عشایری در امنیت غذایی و تولید قدرت غذایی کشور موثر هستند اما هنوز هم نقش زنان روستایی را در تولید کشاورزی به رسمیت نشناخته‌ایم.

    وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: ما به زنان روستایی و عشایری این سرزمین بدهکاریم و به اندازه سهمشان در تولید و ایجاد ارزش افزوده، در کسب و کارها سرمایه‌گذاری نکرده ایم.

    وی با بیان اینکه باید صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری تقویت شود، ابراز امیدواری کرد: با کمک اعضای این صندوق‌ها شاهد رشد و توسعه اعتبارات و همچنین افزایش کمی این صندوق ها در کشور باشیم.

    ساداتی نژاد افزود: این صندوق ها می توانند در حمایت از کسب و کارهای روستایی و عشایری موثر باشند و امیدواریم در این مورد بتوانیم کارهای موثری انجام دهیم و نقش زنان را پررنگ تر و بیشتر کنیم.

    وی تصریح کرد: باید از صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری حمایت‌های مالی و اعتباری انجام شود و در حوزه مجوزها تسهیل گری کنیم تا با سرعت بیشتری از این کسب و کار حمایت شود.

    وزیر جهاد کشاورزی در پایان از زحمات تمام زنان روستایی و عشایر تشکر و قدردانی و ابراز امیدواری کرد: این زنان در عرصه تولید و امنیت غذایی بیش از پیش فعال شوند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *