×
×

تا پایان سال نیازی به واردات شکر نداریم/ قیمت هر کیلو شکر فله ۱۵ هزار تومان

  • کد نوشته: 476007
  • ۱ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  •  غلامحسین بهمنی دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به فصل عرضه شکر داخل نگرانی از حیث تامین تا پایان سال نداریم. امسال پیش بینی می شود که تولید شکر به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد که اگر ۲۰۰ هزار تن دیگر شکر وارد شود، بازار […]

    تا پایان سال نیازی به واردات شکر نداریم/ قیمت هر کیلو شکر فله ۱۵ هزار تومان
  •  غلامحسین بهمنی دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به فصل عرضه شکر داخل نگرانی از حیث تامین تا پایان سال نداریم. امسال پیش بینی می شود که تولید شکر به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد که اگر ۲۰۰ هزار تن دیگر شکر وارد شود، بازار شکر همچنان آرام خواهد بود. حداقل نیاز سالیانه شکر به واردات یک‌میلیون تن است تا دچار کسری نشویم.

    او قیمت کنونی هر کیلو شکر درب کارخانه را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو شکر فله برای مصرف کننده ۱۵ هزار تومان و شکر بسته بندی ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان است.

    این مقام مسئول قیمت کنونی هر تن شکر تحویل بنادر را ۵۲۰ تن اعلام کرد و گفت: براین اساس قیمت تمام شده هر کیلو شکر در بنادر ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است که با احتساب هزینه های حمل و ضایعات قیمت هر کیلو شکر تصفیه درب کارخانه ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان و با احتساب سود کارخانه شکر با نرخ ۱۵ هزار و ۳۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رود که تاثیر در بازار قابل توجه است.

    بهمنی با اشاره به ذخایر بازرگانی دولتی بیان کرد: بازرگانی دولتی در سطح ۵۰۰ هزار تن ذخایر دارد که در صورت افزایش قیمت، با استفاده از ذخایر بازار را کنترل می کند، اما به طور کلی پیک مصرف از اردیبهشت به بعد است که در آن موقع باید تمهیداتی اندیشیده شود.

    بهمنی ادامه داد: اگر قیمت جهانی شکر در همین حد باقی بماند، مشکلی در بحث بازار نداریم، اما با افزایش قیمت جهانی نگران قیمت شکر برای سال آینده هستیم.

    دبیر انجمن تصفیه کنندگان گفت: کشت چغندر پاییزه باید توسعه پیدا کند چرا که با گسترش کشت چغندر بهاره به دلیل تنش آبی در تابستان دچار مشکل می شویم.

    او افزود: با توجه به بحران آب در آینده، برای کشت چغندر و نیشکر محدودیت خواهیم داشت که به اعتقاد بنده کاهش تولید داخل و وابستگی به خارج به سبب مسئله آب بسیار حائز اهمیت است.

    بهمنی در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه استمرار روند خشکسالی، تامین آب شرب را هم دچار مشکل می کند، از این رو پیشنهاد داده ایم که میزان کشت های آب بر کاهش یابد تا در آینده مسئله بحران آب را مهار کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *