×
×

تحولات بازار میوه و تره بار؛ میوه نوبرانه ارزان شد

  • کد نوشته: 8970
  • ۲۱ تیر ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • ‌اسداله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش محسوس قیمت میوه خبر داد و گفت: با عرضه انبوه میوه‌های نوبرانه، قیمت میوه ۶۵ تا ۷۰ درصد در بازار کاهش یافته است. وی قیمت هر کیلو انگور یاقوتی را ۱۰ هزار […]

    تحولات بازار میوه و تره بار؛ میوه نوبرانه ارزان شد
  • ‌اسداله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش محسوس قیمت میوه خبر داد و گفت: با عرضه انبوه میوه‌های نوبرانه، قیمت میوه ۶۵ تا ۷۰ درصد در بازار کاهش یافته است.

    وی قیمت هر کیلو انگور یاقوتی را ۱۰ هزار تا ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو آلو قطره طلا ۶ هزار تا ۱۲ هزار تومان، توت فرنگی سنندج ۸ هزار تا ۱۳ هزار تومان، توت فرنگی کرج ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان، آلبالو تخم خارجی ۷ هزار تا ۱۱ هزار تومان، آلبالو رسمی ۷ هزار تا ۱۱ هزار تومان، گیلاس صورتی ۵ هزار تا ۱۲ هزار تومان، گیلاس تکدانه ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان، گیلاس مشکی ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان، زرد آلو بادامی ۵ هزار تا ۱۲ هزار تومان، زرد آلو شیراز ۱۵ هزار تا ۲۸ هزار تومان و زرد آلو کاشان ۴ هزار تا ۸ هزار تومان است.

    کارگر با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو سیب گلاب ۷ هزار تا ۱۶ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۵ هزار تا ۱۳ هزار تومان، طالبی ۲ هزار تا ۵ هزار تومان، هلو پیش رس ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، هلو هسته جدا ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان، خیار بوته‌ای ۳ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار گلخانه ۳ هزار تا ۶ هزار تومان، انبه ۲۰ هزار تا ۳۵ هزار تومان، موز ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان، خربزه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، شاه پسند ۳ هزار تا ۶ هزار تومان، طالبی ۲ هزار تا ۵ هزار تومان و هندوانه ۷۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

    رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد، آحاد جامعه انتظار دارند میوه ارزانتر از نرخ فعلی باشد، اما به سبب افزایش هزینه‌های تولید و حمل و نقل این امکان وجود ندارد.

    وی قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۳ هزار تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه ۵ هزار تا ۸ هزار تومان، باقالی ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، بامیه ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان، برگ مو ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان، پیاز شیری یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز زرد یک هزار تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان، پیاز شیری یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی ۲ هزار تا ۴ هزار تومان و سیر خشک ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان است.



    کارگر ادامه داد: هم اکنون هر کیلو غوره آبگیری با نرخ ۳ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، غوره عسگری ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، فلفل تند ریز ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو رسمی ۲ هزار تا ۳ هزار تومان، کرفس یک هزار تا ۳ هزار تومان، کلم سفید و قرمز ۸۰۰ تا ۲ هزار تومان، گل کلم ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، گوجه فرنگی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، لیموترش ریز ۷ هزار تا ۱۵ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان، هویج ۲ هزار تا ۴ هزار تومان و لوبیا سبز ۵ هزار تا ۹ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

    وی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد.

    این مقام مسئول درباره آینده بازار میوه بیان کرد: با توجه به فراوانی تولید و عرضه پیش بینی می‌شود که طی ۱۵ روز آینده روند کاهش قیمت ادامه یابد.

    وی در پایان با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر بازار میوه تصریح کرد: با گسترش ویروس کرونا و کاهش قدرت خرید،۵۰ درصد درآمد مغازه داران افت کرد. اما در این ایام فروشندگان به صورت غیر حضوری خدمات ارائه می‌دهند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *