×
×

تخلف سنتی فروشی‌ها در استفاده از شیرهای برگشتی کارخانه‌ها

  • کد نوشته: 3318
  • ۱۱ مهر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاپور رضا شجاعی رئیس جامعه دامپزشکان ایران در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی دامپزشکی برگزار شد، با اشاره به اینکه بحث آنفلوانزای صنعت طیور جهانی است، اظهار کرد: تمامی کشورهای صنعتی با این موضوع درگیرند و صنعت طیور کشور طی چند سال اخیر […]

  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاپور رضا شجاعی رئیس جامعه دامپزشکان ایران در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی دامپزشکی برگزار شد، با اشاره به اینکه بحث آنفلوانزای صنعت طیور جهانی است، اظهار کرد: تمامی کشورهای صنعتی با این موضوع درگیرند و صنعت طیور کشور طی چند سال اخیر از این قاعده استثنا نیست.

    به گفته وی، آنفلوانزای حاد پرندگان یکی از موضوعات مهم صنعت دامپزشکی است که با برنامه‌ریزی سازمان دامپزشکی و کمیته‌های تخصصی طیور انتظار می‌رود امسال شاهد تلفات کمتری باشیم.

    شجاعی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اطمینان خاطری مبنی بر عدم استفاده از گوشت الاغ در  واحدهای کبابی می‌توان به مردم داد، بیان کرد: اگر مردم از واحدهای دارای مجوز، اقدام به خریداری مواد پروتئینی و کباب کنند جای هیچ گونه نگرانی نیست چرا که عمدتا در واحدهای غیرمجاز و فاقد پروانه چنین اتفاقاتی رخ می دهد که اطلاع رسانی مردم و برخورد واحدهای مسئول تاثیر بسزایی در کاهش این موضوع دارد.

    وی با اشاره به اینکه طرفدار عرضه لبنیات سنتی در بازار نیستیم، افزود: جامعه دامپزشکی و سازمان دامپزشکی نظر مساعدی بر موضوع عرضه لبنیات سنتی در بازار ندارد و  طرفدار لبنیات پاستوریزه است و تنها به سبب اختلاف نظر وزارت بهداشت با دامپزشکی برخوردی با واحدهای سنتی فروش صورت نگرفته است.

    رئیس جامعه دامپزشکان ایران ادامه داد: البته اختلاف نظر سازمان دامپزشکی با وزارت بهداشت مانع رسیدگی به این موضوع نمی‌شود چرا که در صورت بازدید، با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت که از این رو توسعه نظارت امری جدی است.

    وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا شیرهای سنتی همان شیرهای برگشتی کارخانه هاست، افزود:  اگرچه لزوما این طور نیست که در لبنیات سنتی، شیرهای برگشتی کارخانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد، اما در برخی موارد این تخلفات رخ می‌دهد.

    به گفته شجاعی، استفاده از شیرهای برگشتی کارخانه‌های لبنی در لبنیات سنتی به انصاف واحد صنفی باز می‌گردد که خانوارها از روی کیفیت محصول می‌توانند تاحدودی  این موضوع را اعتبار سنجی کنند.

    رئیس جامعه دامپزشکان ایران با اشاره به ضرورت بکارگیری ساز و کارهای مشخص بیان کرد: هم اکنون در کشورهای پیشرفته سیستم توزیع از تولید، بسته‌بندی و ارائه کننده نهایی با کد روی محصول به سهولت قابل تشخیص است، از این رو کشور ما با کمک بخش خصوصی و اختصاص بودجه مناسب باید به این سمت و سو حرکت کند تا شاهد ارتقای کیفیت محصولات باشیم.

    وی در پایان تصریح کرد: اگرچه طی ۷ تا ۸ سال گذشته مرغ بسته‌بندی در کشور نداشتیم، اما اکنون با ارائه و توزیع مرغ بسته‌بندی سیستم تولید تا توزیع قابل رؤیت است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *