×
×

تداوم تکثیر ماهیان‌ بومی در خوزستان تا اوایل اردیبهشت

  • کد نوشته: 478217
  • ۱۷ فروردین ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا ، فتح‌الله ابوعلی اظهار کرد: فصل تکثیر ماهیان‌ بومی در مرکز تکثیر سوسنگرد که تنها مرکز تکثیر ماهیان بومی در خاورمیانه است، از اوایل فروردین ماه آغاز شده و تا اوایل اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد. وی افزود: تاکنون گونه‌های بومی […]

    تداوم تکثیر ماهیان‌ بومی در خوزستان تا اوایل اردیبهشت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا ، فتح‌الله ابوعلی اظهار کرد: فصل تکثیر ماهیان‌ بومی در مرکز تکثیر سوسنگرد که تنها مرکز تکثیر ماهیان بومی در خاورمیانه است، از اوایل فروردین ماه آغاز شده و تا اوایل اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد.

    وی افزود: تاکنون گونه‌های بومی برزم، عنزه و گطان تکثیر شده‌اند که بعد از طی شدن فرایندهای تکاملی هفته آینده به استخرهای خاکی منتقل می‌شوند. 

    مدیر کل شیلات خوزستان بیان کرد: میزان تولید این گونه‌ها تا مرحله معرفی لارو به استخرهای خاکی، حدود ۱۵ میلیون قطعه لارو پیش بینی می‌شود.

    ابوعلی، هدف از تولید این گونه‌های بومی را بازسازی ذخایر آبی استان، رهاسازی بچه ماهیان انگشت قد جهت جلوگیری از انقراض نسل این ماهیان، ایجاد اشتغال پایدار تالاب‌نشینان و جوامع روستایی- محلی، کشت توام با کپورماهیان در استخرهای خاکی و ایجاد تنوع گونه‌ای برشمرد.

    وی خاطرنشان کرد: تکثیر گونه‌های بنی و شیربت در موعد مقرر انجام خواهد شد و پس از تکثیر آمار این گونه‌ها را اعلام خواهیم کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *