×
×

تشدید بحران غذایی در سریلانکا

  • کد نوشته: 480468
  • ۱۸ آبان ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، آژانس‌های سازمان‌ملل در ماه ژوئن تخمین زده بودند که ۱.۷ میلیون نفر از ۲۲ میلیون جمعیت سریلانکا به کمک نیاز دارند. آژانس‌های سازمان ملل در کلمبو، پایتخت سریلانکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که ۷۹ میلیون دلار برای تامین غذای نیازمندان جمع‌آوری […]

    تشدید بحران غذایی در سریلانکا
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، آژانس‌های سازمان‌ملل در ماه ژوئن تخمین زده بودند که ۱.۷ میلیون نفر از ۲۲ میلیون جمعیت سریلانکا به کمک نیاز دارند. آژانس‌های سازمان ملل در کلمبو، پایتخت سریلانکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که ۷۹ میلیون دلار برای تامین غذای نیازمندان جمع‌آوری کرده‌اند، اما افزایش تعداد افراد فقیر به این معنی است که آنها به ۷۰ میلیون دلار اضافی نیاز دارند.

    در این بیانیه آمده است که ناامنی غذایی در سریلانکا به دلیل دو فصل متوالی برداشت ضعیف، کمبود ارز و کاهش قدرت خرید خانوارها به طرز چشمگیری افزایش یافته است. سریلانکا با بدترین بحران اقتصادی خود از سال ۱۹۴۸ مواجه است و از سال گذشته تورم سرسام‌آور، قطع برق و سهمیه‌بندی سوخت را تحمل کرده است.

    این کشور در اواسط آوریل بدهی خارجی ۵۱ میلیارد دلاری خود را پرداخت نکرد و در حال مذاکره با صندوق بین‌المللی پول برای کمک مالی ۲.۹ میلیارد دلاری است.

    بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، اعلام کرد که نرخ فقر در این کشور آسیای جنوبی در سال جاری دو برابر شده و به ۲۵.۶ درصد رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۳.۱ درصد افزایش یافته است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *