×
×

تشدید نظارت ها بر عملکرد مسئولان کشتارگاه ها

  • کد نوشته: 479569
  • ۲۲ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تشدید نظارت‌ بر کشتارگاه ها امر خطیر سلامت غذا به معنای عام بهتر از گذشته انجام شود. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ربانی نماینده ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی گفت: امنیت غذایی و سلامت غذا […]

    تشدید نظارت ها بر عملکرد مسئولان کشتارگاه ها
  • نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تشدید نظارت‌ بر کشتارگاه ها امر خطیر سلامت غذا به معنای عام بهتر از گذشته انجام شود.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ربانی نماینده ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی گفت: امنیت غذایی و سلامت غذا یک بحث انسانی است و تنها مربوط به جامعه مسلمانان نمی شود،اما باید فرآیند صحیح ذبح شرعی و رعایت حقوق شهروندی در نظر گرفته شود تا غذای حلال و طیب به دست مردم برسد.

    به گفته او، برخی حیوانات به ظاهر سالم هستند، اما اگرذبح بدرستی انجام نشود، آثار روحی و روانی بر جسم انسان دارند که این بحث به صورت علمی ثابت شده است.

    ربانی می گوید: تکیه ما به تنهایی روی ناظرین شرعی نیست، مهم تر از همه خود ذابحین هستند که باید به آنان بها داده و برای آموزش آنها سرمایه گذاری شود.

    صدور کارت ناظرین شرعی برای ۲۰۰ نفر از روحانیون

    محمد قنادزاده مدیرکل دفتر نظارت بر صدور ضابطان قضایی  گفت: یک قسمت بحث شرعی و معنوی قضیه است که خیلی مهم است، به همین دلیل قانون گذار توجه کافی به آن داشته است و قانون مجلس در بحث ناظران شرعی مورد تصویب قانون گذار قرار گرفته است.

    به گفته او، قسمت بعد بحث فنی است که  کار ناظرین شرعی بسیار مهم است که اگر منجربه ترک فعل شود یعنی ضابط شرعی که بر مبنای قانون و آموزه‌های شرعی و آموزش‌هایی که داده شده وظیفه دارد به عنوان یک شخص امین  برفرایند ذبح شرعی دام و طیور، نظارت کند.

    قنادزاده گفت: طبق ماده ۹ و ۸ و ۱۰ و ۱۱ قانون سازمان دامپزشکی هر جایی که مواجهه با ناهنجاری‌های بهداشتی می شود این سازمان می تواند از طریق ضابطین عام اقدام کند و تکلیفی برای این سازمان تعریف نشده است. هر چند ما به دنبال مفر قانونی هستیم تا برای ناظرین شرعی کارت ضابط قضایی صادر کنیم که راه حل آن مصوبه مجلس شورای اسلامی برای  وجود ضابطین بهداشتی است.

    اکنون کارت ناظرین شرعی به عنوان ضابطین قضایی برای ۲۰۰ نفر از روحانیون در پنج استان کشور از جمله تهران، قزوین، خراسان جنوبی، اصفهان و آذربایجان غربی صادر شده است.

    کارت ویژه ضابطین قضایی برای ناظرین شرعی با پیگیری های حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم نماینده محترم ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با حضور مسئولان ارشد سازمان دامپزشکی کشور، قوه قضائیه رونمایی شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *