×
×

تشکیل زنجیره ارزش، رمز پایداری و بهره وری در تولید+ویدئو

  • کد نوشته: 477347
  • ۱۱ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) ، مرتضی سلطانی در دیدار با رهبر انقلاب گفت: اهمیت صنایع غذایی در سلامت انسان مهم‌ترین فاکتور است و گروه صنعتی پژوهشی زر برای اولین بار زنجیره ارزش از مزرعه تا سفره را ایجاد کرده است. سلطانی افزود: یکی از حلقه‌های مهم این زنجیره ایجاد بندر خشک […]

    تشکیل زنجیره ارزش، رمز پایداری و بهره وری در تولید+ویدئو
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) ، مرتضی سلطانی در دیدار با رهبر انقلاب گفت: اهمیت صنایع غذایی در سلامت انسان مهم‌ترین فاکتور است و گروه صنعتی پژوهشی زر برای اولین بار زنجیره ارزش از مزرعه تا سفره را ایجاد کرده است.

    سلطانی افزود: یکی از حلقه‌های مهم این زنجیره ایجاد بندر خشک در پس کرانه در البرز که اتصال ریل راه‌آهن به درون سایت است و باعث شده است که قیمت تمام شده تا ۵۰درصد کاهش یابد.

    بنیانگذار گروه صنعتی پژوهشی زر گفت: این قیمت تمام شده مستقیما بر سفره مردم اثر گذاشته است و زرماکارون یکی از شرکت‌هایی است که غذای قشر متوسط جامعه را تامین می‌کند. این گروه طی دو سال گذشته حتی ۱ ریال افزایش قیمت نداشته که با کاهش قیمت تمام شده این مهم صورت گرفته است.

    این کارآفرین نمونه کشور در ادامه بیان کرد: دومین مسئله ای که در ایجاد ارزش افزوده و زنجیره ارزش وجود دارد ایجاد کنسرسیوم های صنایع غذایی است.

    سلطانی گفت: ۱۰ شرکت برتر صادراتی سبد محصولاتشان را کامل کردند و با این سبد محصولات به راحتی وارد بازارهای هدف می‌شویم و نگران رقبا نیستیم.

    این صادرکننده ممتاز کشور خطاب به رهبر انقلاب گفت: وقتی به توانمندی‌های خود اعتقاد پیدا می‌کنیم و کار گروهی انجام می‌دهیم کشورهای رقیب مثل ترکیه کاری از دستشان بر نمی آید، وقتی در مسیر حرکت نمی‌کنیم و قیمت تمام شده بالاست، مدام نگران هستیم ترکیه بازار را از ما بگیرد. عیب را در بنگاه‌ها پیدا نمی‌کنیم و این مشکل ما است.

    سلطانی افزود: به عنوان حلقه سوم تولید، ۴۰۰محصول متنوع با بالاترین تکنولوژی دنیا و ۵هزار اشتغال پایدار که به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود، ایجاد نموده ایم.

    بنیانگذار گروه صنعتی پژوهشی زر در این مراسم گفت: تولید یعنی مشکل، اگر ادبیات تولید را ندانیم نباید وارد عرصه تولید شویم. در ایران به دلیل تحریم‌ها مشکلات تولید بیشتر هم هست. ولی تولیدکنندگان به خوبی کار کرده اند. چندین حلقه مفقوده در تولید کشور داریم.

    مرتضی سلطانی در پایان گفت: خوب است تولیدکننده توانمند پشتیبانی دریافت کند. با همدلی و کار گروهی اگر بتوانیم وضعیت های نسبی را عملیاتی کنیم کمتر از ده سال سرمایه گذاران خارجی وارد کشور می‌شوند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *