×
×

تعداد دام سبک در پاییز ۱.۷ درصد افزایش یافت

  • کد نوشته: 6764
  • ۱۷ دی ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش خبرگزاری فارس، طبق یافته‌های دیگر این طرح آمارگیری، تعداد ۵,٩ میلیون رأس بره و ٢.٢ میلیون رأس بزغاله در فصل پاییز سال‌جاری در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است که تعداد این زایش­ها در فصل تابستان برای بره ١.۴ میلیون رأس و برای بزغاله ۶٣٧ هزار رأس بوده است. نتایج طرح […]

    تعداد دام سبک در پاییز ۱.۷ درصد افزایش یافت
  • به گزارش خبرگزاری فارس، طبق یافته‌های دیگر این طرح آمارگیری، تعداد ۵,٩ میلیون رأس بره و ٢.٢ میلیون رأس بزغاله در فصل پاییز سال‌جاری در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است که تعداد این زایش­ها در فصل تابستان برای بره ١.۴ میلیون رأس و برای بزغاله ۶٣٧ هزار رأس بوده است.

    نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری فصلی تعداد و تولیدات دام سبک، در فصل پاییز ١٣٩٨ نشان می‌دهد که تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشــور در فصل پاییز (پایان آذر) ۴١,٣ میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله ١۵ میلیون رأس بوده است که تعداد گوسفند و بره نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣,٣ درصد افزایش و بز و بزغاله نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢,۵ درصد کاهش یافته است. نتایج حاصل از این طرح نشان می‌­دهد تعداد این دو نوع دام نسبت به فصل تابستان سال‏جاری (پایان شهریور) به­ ترتیب ٣,۶ و ٨,۵ درصد کاهش داشته است.

    طبق یافته‌های دیگر این طرح آمارگیری، تعداد ۵,٩ میلیون رأس بره و ٢,٢ میلیون رأس بزغاله در فصل پاییز سال‌جاری در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است که تعداد این زایش­ها در فصل تابستان برای بره ١,۴ میلیون رأس و برای بزغاله ۶٣٧ هزار رأس بوده است.

    در پاییز سال­جاری تعداد ٢,٧ میلیون رأس گوسفند و بره و ٧٣٠ هزار رأس بز و بزغاله توسط دامداری‌های کشور به­منظور تولید گوشت عرضه شده است. مقایسه نتایج این طرح با اطلاعات حاصل از طرح کشتار دام کشتارگاه‏های رسمی کشور نشان می­دهد حدود ۵١ درصد گوسفند و بره و ۶٠ درصد بز و بزغاله عرضه شده برای کشتار در کشتارگاه‏های رسمی کشور و بقیه در خارج از کشتارگاه­ها ذبح شده­اند.

    بر اساس نتایج این طرح، مقدار تولید شیر گوسفند و بز در فصل پاییز به‌ترتیب ٧٩٨٢ و ٧١١٩ تن برآورد شده است.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری : دام ،طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *