×
×

تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو در کشور به ۹۸ نفر رسید/ ضرورت اجتناب افراد از کشتار دام در ایام تاسوعا و عاشورا

  • کد نوشته: 5532
  • ۱۶ شهریور ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • کریم امیری معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار کرد: بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون ۹۸ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که ۱۰ نفر از آن‌ها جان […]

  • کریم امیری معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار کرد: بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون ۹۸ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که ۱۰ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

    او افزود: با توجه به آن‌که تعداد مبتلایان و فوتی‌های اخیر مربوط به استان سیستان و بلوچستان است از این روز قرار است، تیمی برای بررسی مشکل از سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت در هفته آینده روانه این استان شوند.

    امیری درباره اینکه تب کریمه کنگو نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشور کاهش یافته است بیان کرد: این در حالی است که به سبب افزایش قاچاق دام از مرز‌های شرقی کشور بیماری در استان سیستان و بلوچستان نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

    معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: با توجه به رعایت دستورالعمل‌ها و توصیه‌های سازمان دامپزشکی تعداد مبتلایان در مقایسه با ۱۰ سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است که با وجود ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به مردم توصیه می‌شود که از کشتار دام در معابر عمومی و جلوی دسته‌جات پرهیز کنند.

    به گفته وی همه ساله با گرم شدن هوا و آغاز فعالیت کنه‌ها شاهد شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور هستیم از این روز سازمان دامپزشکی با افزایش آگاهی مردم در نظر دارد تعداد مبتلایان را کاهش دهد.

    امیری با اشاره به اینکه فعالیت کنه‌ها و شیوع ویروس تا خنک شدن هوا در کشور همچنان ادامه دارد اظهار کرد: بر این اساس از افراد تقاضا داریم که همواره به توصیه‌های دامپزشکی توجه کنند و گوشت مورد نیاز را از قصابی‌های مجاز خریداری کنند ضمن آنکه برای نذورات خود به جای کشتار دام از گوشت استفاده کنند.

    معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور در توصیه‌ای به دامداران گفت: افرادی که شغل آن‌ها در ارتباط مستقیم با دام است باید دقت کنند تا مورد گزش کنه قرار نگیرند و در صورت رویت کنه بر بدن دام نسبت به سم پاشی اصطبل‌های خود اقدام کنند.

    او در پایان با اشاره به اینکه گزارشی از شیوع تب کریمه کنگو در تهران نداشتیم تصریح کرد: هم اکنون این بیماری تنها در ۱۴ استان کشور شیوع یافته که با توجه به استمرار روند بیماری تا پایان شهریور به افراد توصیه می‌شود که از مصرف جگر خام پرهیز کنند و هنگام خرد کردن گوشت و جگر حتما از دستکش استفاده کنند تا موارد ابتلا به بیماری به حداقل برسد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *