×
×

تغییر روش آبیاری گندم در نمین/سیستم آبیاری تیپ راه‌اندازی شد

  • کد نوشته: 475871
  • ۲۶ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • شهرام محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سیستم آبیاری کم فشار نوار تیپ برای استفاده بهینه از منابع آبی بسیار مهم است و در آبیاری زراعت سیب زمینی مرسوم گردیده و کشاورزان عملکرد مطلوبی با این روش آبیاری داشته‌اند. وی افزود: سیستم آبیاری بارانی به دلیل تجهیزات گران قیمت، اجرای عملیات هزینه بر و […]

    تغییر روش آبیاری گندم در نمین/سیستم آبیاری تیپ راه‌اندازی شد
  • شهرام محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سیستم آبیاری کم فشار نوار تیپ برای استفاده بهینه از منابع آبی بسیار مهم است و در آبیاری زراعت سیب زمینی مرسوم گردیده و کشاورزان عملکرد مطلوبی با این روش آبیاری داشته‌اند.

    وی افزود: سیستم آبیاری بارانی به دلیل تجهیزات گران قیمت، اجرای عملیات هزینه بر و مشکل بودن نگهداری تجهیزات مورد استقبال کشاورزان نبوده و انتظار می‌رود روش آبیاری نوار تیپ با افزایش ۳ تن در هکتار نسبت به سایر روش‌ها، به عنوان روش جایگزین مورد استقبال قرار گیرد.

    مدیر جهاد کشاورزی نمین در ادامه گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و امکان بهره برداری از همان میزان آب در سطح وسیع‌تر و در نتیجه امکان افزایش بهره‌وری، از سال‌های آتی تعدادی بیشتری از کشاورزان با روش فوق به کشت مزارع گندم اقدام خواهند نمود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *