×
×

تمام برنج‌های رسوبی در گمرک ترخیص می‌شوند

  • کد نوشته: 8542
  • ۱۱ خرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • مسیح کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص تخصیص ارز به ۵۰۰ هزار تن برنج موجود در بنادر گفت: به طور متوسط کشور در سال کشور به واردات یک و نیم میلیون تن برنج نیاز دارد، با برنامه ریزی‌های انجام شده با وزارت صمت و سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت که کاملا به اوضاع […]

    تمام برنج‌های رسوبی در گمرک ترخیص می‌شوند
  • مسیح کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص تخصیص ارز به ۵۰۰ هزار تن برنج موجود در بنادر گفت: به طور متوسط کشور در سال کشور به واردات یک و نیم میلیون تن برنج نیاز دارد، با برنامه ریزی‌های انجام شده با وزارت صمت و سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت که کاملا به اوضاع بازار آگاه‌ هستند، مقرر شد تا هرچه زودتر واردنندگان بتوانند ارز نیمایی دریافت کرده و برنج‌ها را وارد بازار کنند. با این اتفاق بازار از نظر قیمت و کمبود به تعادل رسیده و مشکلات آن برطرف خواهد شد.

    وی با بیان اینکه مشکل حال حاضر عدم جدیت بانک مرکزی در این امر و ارائه ارز به صورت قطره چکانی است گفت: تعلل بانک مرکزی در ارائه ارز موجب ایجاد مشکلات جدیدی برای واردکنندگان این کالا خواهد شد.

    کشاورز ادامه داد: به همین منظور از سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت  خواهش کردیم این مسئله را به بانک مرکزی گوشزد کنند، چرا که اگر دوباره ارز به صورت قطره چکانی ارائه شود بازار با چالش‎های جدیدی روبه‌رو خواهد شد.

    دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه اولویت اختصاص ارز با کالاهایی است که در بنادر رسوب کرده‌اند، گفت: با این اتفاق تمام برنج‌هایی که در بنادر رسوب کرده‌اند ترخیص خواهند شد و واردکنندگان پس از اتمام آن می‌توانند اقدام به خرید  و وارد کردن برنج کنند.

    لازم به ذکر است که؛ از اردیبهشت ماه سال جاری براساس سیاست‌های جدید وزارت صمت برنج از گروه کالایی یک به دو تغییر یافته در نتیجه از دایره تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج شد، این مسئله موجب رسوب برنج‌های خریداری شده واردکنندگان در بنادر شد.

    ایلنا

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *